Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Putinov „turski marš“ i rusko biti ili ne biti na Balkanu

Komentari (130) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 11 decembar 2014 00:24
1244
Moglo bi se reći da se ruska politika, posle kijevskog puča i ekonomskog udara u vidu sankcija i (pogotovo!) drastičnog obaranja cene nafte, našla na konopcima. Ali ne i na kolenima – što je velika razlika, kako u boksu, tako i u životu.




Upravo tako!
Preporuke:
135
127
2 četvrtak, 11 decembar 2014 00:25
Ja i vi?!
Nije zato nimalo slučajna panika koja je sutradan nakon Putinovog (ne)očekivanog „turskog marša“ nastala u briselskim, a naročito berlinskim diplomatskim krugovima. Ukoliko se dogovoreni projekt realizuje – i ukoliko Erdogan u narednim mesecima ne padne kao žrtva nekog „turskog proleća“ ili „istanbulskog Majdana“ – i Brisel i Vašington i Berlin bi mogli imati mnogo glavobolje zbog ove rusko-turske kombinacije. Zato su se odmah uzmuvali i razleteli, a brojni emisari pohitali u Ankaru da – bez ikakvog zazora ili blama – poruče kako Turska, koju inače decenijama ponižavaju i drže kao političkog pariju u statusu „kandidata za kandidata“ odjednom „ima jasnu evropsku perspektivu“ i kako se na nju „ozbiljno računa u zajednici evropskih naroda“.

Da, sasvim korektna politikološka opservacija, mislimo slično, s tim da ja ne isključujem ni mogućnost državnog ili vojnog puča od strane turske armije, pod pokrićem zaštite demokratije i sekularizma od takozvanog "islamizma"?!
Preporuke:
138
122
3 četvrtak, 11 decembar 2014 00:26
veca vestica
Konacan udarac ce ipak zadati rusi,to istorija pokazuje po kozna koji put.Imace ovaj svet prilike da vidi kako bije SVETI ILIJA.
Preporuke:
196
171
4 četvrtak, 11 decembar 2014 00:27
Drinko Končarević
Teško je kazati ko đe šta dobiti tj. biti ali Turska je shvatila da dalje može sama, sa vlastitom snagom, sa vlastitom muzikom. To je ono što ne odgovara Zapadu. Zapadu ne odgovara ako Turska zbog ostvarivanja saradnje sa Rusijom, svoju politiku prema Siriji prilagodi toj saradnji. Savim je normalno da u tom slučaju Rusija može da učvrsti svoje pozicije u Siriji i dalje prema Istoku gde Putin uspostavlja nove saveze. Praktično put Zapada na Istok biće presečen. Nekada davno Zapad je išao na Istok. Krstaški ratovi. I tu opet dolazi do izražaja pitanje za Srbiju biti ili ne biti ili kome će se carstvu Srbija privoleti? Pitanje je da li će Turska za uzvrat dobiti mogućnost povratka pre svega na Balkan, fizički, kroz trgovinu? Koliko je tu Rusija garant Turskoj odnosno Srbiji? Da li Turska svojom muzikom koja zavodi, na kraju izvođenja kompozicije može da izigra Rusiju i ugrozi njene interese na balkanskoj raskrsnici koja ima svetski značaj? Oprez, oprez, oprez...
Preporuke:
125
146
5 četvrtak, 11 decembar 2014 00:30
Zdravko
Očigledno je da je Imperija poludila nanjušivši ovo malo puštene ruske krvi. Sad su stvari nezaustavljive. Rusija će se morati još aktivnije braniti. U slučaju većeg sukoba sudbina Srba na Balkanu je pov velikim znakom pitanja. Sve "komšije" su našpanovane da nam se napiju krvi. Mržnja je sistemski ušla u njihovo školstvo i medije. A i poruke iz Haga su jednoznačne: "Ubiti Srbina i nije neki grijeh!". Sve u svemo sumorno proljeće će granuti sljedeće godine. Da li smo mi spremni za ovakav scenario? Ko i četeres prve!
Preporuke:
224
207
6 četvrtak, 11 decembar 2014 00:32
To je tek početak
Dakle, nema sumnje da je sa ovom posetom Turskoj, kao i prethodnim velikim energetskim sporazumom sa Kinom, Putin izveo odličan manevar.




a danas


Vladimir Putin stigao u posetu Indiji gde će se sastati sa predsednikom Pranabom Mukerdžijem i premijerom Narendrom Modijem


http://www.nspm.rs/hronika/vladimir-putin-stigao-u-posetu-indiji-gde-ce-se-sastati-sa-predsednikom-pranabom-mukerdzijem-i-premijerom-narendrom-modijem.html
Preporuke:
139
127
7 četvrtak, 11 decembar 2014 00:32
Odose nam rusi ...
Rusija će nakon ovog iskustva biti ili jasnije i odlučnije prisutna na ovom prostoru – ili će, pak, ruski uticaj biti u potpunosti potisnut iz Srbije i sa Balkana.


Nisu rusi potisnuti, vec su jednostavno odustali. Razlog cisto ekonomski. Dosuse ima i malo inata. Ne vidim ni jedan razlog zasto bi se trosila energija na u8bedjivanje EU i njenih slugu u bilo sta, kada na drugoj strani (Kina, Indija, Iran, Turska ... BRIKS)imaju znatno bolje i isplativije varijante!? Obaska sto je ta strana daleko normalnija i postenija od EU.

Stvar je jednostavna. Bice terminal; na tursko-grckoj granici, a ko hoce gasovod neka ga gradi svojim sredstvima - mnogo malih i skupjih cevki, a sve u skladu sa EU propisima. Dok se svi europski hostapleri uzidaju u cenu, mozda ce taj americki tecni gas ispasti i povoljan.

Bugara sto se tice, njih bi "nagradio" avansnim placanjem da sam na mestu Gazproma.
Preporuke:
157
135
8 četvrtak, 11 decembar 2014 00:33
fristajlo
Tačnije, suviše je bilo različitih poruka, sa različitih nivoa – uz ključno potcenjivanje značaja „meke moći“ i oslanjanje na problematičnu logiku „nije važno šta srpska vlast priča, nije važno ni što idu ka EU, nije važno što se u javnosti i medijima vodi perfidna antiruska kampanja, samo da mi proteramo cevi, a posle će sve doći na svoje mesto“.

U odbranu Rusije- može se reći da oni još uče ovu "igru" geostrateškog pozicioniranja, a protiv sebe imaju već uhodanu mašineriju zapada.
U odbranu Srbije- može se, pak, reći- da zvanični Beograd ne zastupa u ovoj stvari stanovište ogromne većine stanovnika Srbije, već interese svojih zapadnih mentora, koje ne sme da ljuti, svestan da je pozicija vlasti u direktnoj vezi sa takvim ponašanjem.
Srbija i njen režim su sve dalje. Na sledećim izborima to će se videti mnogo jasnije, ako se patriotska opozicija iole urazumi. SNS je poslednje izbore dobila ubedljivo samo zato što nije ni imala protivnike...
Preporuke:
132
147
9 četvrtak, 11 decembar 2014 00:34
Dragan Savić
Naime, posle prvog šoka, krimska „operacija“ prisajedinjenja matici izvršena je hirurški precizno.


Za razliku od režimskih novinara, Đorđe koristi tačne izraze.



Odličan tekst. Za svaku preporuku.
Preporuke:
189
155
10 četvrtak, 11 decembar 2014 00:34
realno
Moglo bi se reći da se ruska politika, posle kijevskog puča i ekonomskog udara u vidu sankcija i (pogotovo!) drastičnog obaranja cene nafte, našla na konopcima. Ali ne i na kolenima – što je velika razlika, kako u boksu, tako i u životu.

Objektivno, precizno, pošteno. Đorđe u najboljem izdanju.
Preporuke:
131
129
11 četvrtak, 11 decembar 2014 01:00
Ja i vi?!
Drinko Končarević
I tu opet dolazi do izražaja pitanje za Srbiju biti ili ne biti ili kome će se carstvu Srbija privoleti? Pitanje je da li će Turska za uzvrat dobiti mogućnost povratka pre svega na Balkan, fizički, kroz trgovinu? Koliko je tu Rusija garant Turskoj odnosno Srbiji? Da li Turska svojom muzikom koja zavodi, na kraju izvođenja kompozicije može da izigra Rusiju i ugrozi njene interese na balkanskoj raskrsnici koja ima svetski značaj? Oprez, oprez, oprez...


"Dao Bog" (ateista sam ali to je adekavatan izraz za religiozne koju su većinom na ovom sajtu?) da ovaj savez Turska i Rusija opstane, to bi imalo jako dobre posljedice za međusobne odnose pravoslavnih i muslimana na prostorima bivše Jugoslavije (BiH i Srbiji)! "Dao Bog" da Zapad ne pokvari!
Preporuke:
94
16
12 četvrtak, 11 decembar 2014 01:04
Zoran
Sanse da sada Rusija bude nesto na Balkanu su prilicno mala posle ovoga. Imala je dobru priliku da se ucvrsti na Balkanu i potpuno poremeti kockice Zapadu.

Sada ce da se bori za opstanak.

Sta da joj radim. Ne ume.
Preporuke:
31
86
13 četvrtak, 11 decembar 2014 01:06
Dragana
Tekst je objektivan i za svaku pohvalu. Mozda ste mogli jos malo da se osvrnete na vladajucu garnituru u Srbiji i njihov odnos prema trenutnoj ruskoj politici. Opste poznato je da Putin ne podnosi laz i licemerje. Upravo to dozivljava od srpskih vlasti od 2000. godine. Sta narod moze da ocekuje. Treba da budemo srecni sto jos nisu priznali Kosovo, shodno nasem ophodjenju prema njihovoj spoljnoj politici. Jos nesto, FPN (fakultet politickih nauka u BG) proizvodi evrofilan kadar, posebno naklonjen NATO-u, sto je porazavajuce. Rusiju i Kinu smatraju zastarelim, nemodernim civilizacijama i kao takve bivaju omalovazavane u svakom smislu. Ako skolujemo diplomate, novinare i politikologe koji ce da misle glavom Zapada, dokle cemo da doguramo?! Cast izuzecima, ima ih, ali vrlo malo.
Preporuke:
110
91
14 četvrtak, 11 decembar 2014 01:16
Mićko
Koja Srbija će dobiti šansu od Putina i Rusije? Režimska ili opoziciona? Kad kažem režim, mislim i na sve frakcije DS-a.
Preporuke:
62
82
15 četvrtak, 11 decembar 2014 01:50
Gordana
Kao i obicno, Djordje svaku situaciju naziva pravim imenom. Hvala mu zbog toga!
Ipak, veoma zalimo zbog nastale situacije u Srbiji. Osecam se prepustena nedobronamernim igracima i nevidim izlaz iz ucenjivacke, bezskrupulozne i bezperspektivne politike zapada.
Vapijemo za jednim objektivnim, otreznjujucim medijem u Srbiji, sa kojim do ovakve situacije nebi ni doslo.
Nemogu da verujem da je to bilo , i jeste, toliko neostvarivo i pord sve svesti o okupiranosti Srbije i potpune dominacije nemackih i americkih mediskih kuca.
Upravo zbog toga , molimo se bogu da Rusija prduzme nesto.
Preporuke:
65
80
16 četvrtak, 11 decembar 2014 02:12
harun al rašid
No, iako su moguća oba ishoda, čini se da će, na kraju, bar što se Putina i Rusije tiče, Srbija verovatno dobiti još jednu, ne baš sasvim zasluženu šansu.


Ako bude druge šanse, onda to znači da će Rusija zaslužiti sve nesreće koje joj Zapad sneva i sprema. Ne sme biti druge šanse, nema milosti prema izdajnicima. Jer ovde nije u pitanju više ni Srbija, ni Rusija, već sloboda od adskog zla koje se od Zapada podiglo da udavi čitav ljudski rod. Neka bude borba neprestana, neka bude što biti ne može, Vaskrsenje ne biva bez smrti!
Preporuke:
75
15
17 četvrtak, 11 decembar 2014 04:14
Zoran
Ne znam zasto se toliko napada Zapad sto pravi narandzaste revolucije, proleca i tako to.

Da znacajan deo ljudi tih drzava to ne zele oni ne bi mogli nista da urade.

Ako to urade sa Turskom...sta da radis, ima takvih koji to zele.

To uradili sa Srbijom? Ima i u Srbiji takvih. I sa Ukrajinom. I tamo ima dosta takvih.

Kako Rusija pokusava da zauzme dobru geostratesku poziciju, kako Kina to zeli tako i Amerika.

Pobedice jaci. Uvek bilo i bice.
Preporuke:
21
54
18 četvrtak, 11 decembar 2014 04:17
Zoran
veca vestica
Konacan udarac ce ipak zadati rusi,to istorija pokazuje po kozna koji put.Imace ovaj svet prilike da vidi kako bije SVETI ILIJA.

------------

Ako bude rata, svakako. Ali se plasim da sada sa Rusijom nece biti rata. A znas kakvi smo mi i Rusi u miru? Pa...uduzeti sto bi narod rekao, nesposobni.

E ako bude rata onda si Misici izucavaju po svetu, onda nevidljivi padaju,...ali rat je samo nastavak politike, ne nastavis li to i miru, kao da nisi nista radio osim sto si ginuo.
Preporuke:
48
18
19 četvrtak, 11 decembar 2014 04:21
Zoran
"U odbranu Rusije- može se reći da oni još uče ovu "igru" geostrateškog pozicioniranja, a protiv sebe imaju već uhodanu mašineriju zapada."

U odbranu?
Dobro, koliko postoji Amerika? Smesno u odnosu na Rusiju. Koliko postoji zapadna Evropa? Nista vise od Rusije.

Vidis da su nesposobni?
Preporuke:
19
51
20 četvrtak, 11 decembar 2014 04:23
Brane, Italija
Mislim da nema mesta panici. Sve ide po planu.
Preporuke:
20
65
21 četvrtak, 11 decembar 2014 04:32
Zoran
Turska sto sigurno ima u rukama je Rusiju kao alat u pregovorima sa Evropom, Kurdima,... Nece nikad Turska da okrene ledja Evropi. Ako ni zbog cega a ono sto je Turska muslimanima most ka Evropi. Ona je predstavnik u Evropi svih muislimana sveta. To mesto se ne odbacuje tako lako kada Evropa gubi nemuslimansko stanovnistvo.

Turska nema nista posebno od tog Gasovoda ako EU ne uzme gas dalje. Ako jos Evropa uzme gas sa Kipra ili sa nekog treceg mesta(Libija - Nije se tamo bombardovalo iz razonode), e onda ne bih voleo da sam na mestu Rusije.

Kina, Indija, Pakistan, SA, UAE, Kuvajt,...to su sve zemlje koje kad vide da i vodja propada beze od njega. Za sada se vidi da je Rusija popustila i Indija, Kina, mogu samo u jednom trenutku da okrenu ledja Rusiji. I onda dobijes da Rusija moli nekog da mu proda gas. To je jezivo ako dovedes sebe u takvu situaciju. A kako Putin ekspresno obilazi drzave nije iskljuceno ni to, osecaju to i Turska i Indija.
Preporuke:
17
64
22 četvrtak, 11 decembar 2014 04:48
Dr
Ja imam drugačiju računicu. Naime, gas koji dolazi do Turske kontrolisaće Amerikanci (njihove firme) i preprodavati ga Evropljanima. Jednostavno, dogovorili se Ameri sa Rusima. Time se Ameri i Rusi uzajamno štite, a Evropu drže kao koloniju. Da je Rusija sama kopala cevi preko Srbije i Bugarske, to bi je koštalo oko 40 milijardi, a cevkve do Turske će je koštati 20 milijardi. Odatle priču preuzimaju Američke firme, a Turci će dobiti siću. Priče o sukobu su priče za malu decu. Smatraću da su ove dve velesile u sukobu kada vidim Američkog vojnika na teritoriji Rusije, ili obrnuto. To što odmeravaju snage preko Srbije, Sirije, Iraka, Libije, Evrope nije za utehu ni jednom od građana ovih zemalja
Preporuke:
34
51
23 četvrtak, 11 decembar 2014 04:53
Jovan Nenad
Odlicna analiza gospodina Vukadinovica! dva bitna detalja:1. Rusku strategiju obezvrednjivanja dolara putem prestanka koriscenja dolara u raznim trgovinskim aranzmanima. Ova tendencija se ove godine pojacala ruskom kupovinom od citavih 55 tona zlata, dok je ostatak sveta kupio samo 37 tona. Rusi igraju i na kartu skorasnjeg ekonomskog haosa u USA, a u tome im se Kina itekako pridruzila.2. Energetska i vojna ekspanzija Rusije na Severni pol Takodje, Rusi bi trebalo da shvate da moraju poceti ozbiljnije da finasiraju politicke stranke i NVO u porobljenom delu pravoslavnog sveta koje su im naklonjene. Zapadnjaci to rade vec decenijama i Rusija bi sa daleko manje ulozenog novca mogla da postigne bitan politicki preokret. Zbog manjka finasiranja svoje "brace po patriotizmu" su mozda i izgubili veci deo Ukrajne i minimizirali patriotsku desnicu u Srbiji.
Preporuke:
71
11
24 četvrtak, 11 decembar 2014 04:55
Dr-drugi deo
Ološ elita (prema definiciji prof. Antonića) u Srbiji se ponadala da će godišnje da stave u džep pola milijarde eura od profita na projektu Južni tok, a ni kap znoja nisu prolili, i tako produže svoju mafijašku vladavinu za još pedeset godina. Što bi narod rekao ni jeli ni luk mirisali. Međutim, odustajanjem od Južnog toga, računica im se pokvarila, a narod polako gubi strpljenje gledajući kako oni lepo žive, ništa ne rade, bahato se ponašaju, bave se otvoreno organizovanim kriminalom, otvoreno pljačkaju građane. Uh, al će uskoro motka da radi. Biće krcati avioni za London.
Preporuke:
96
12
25 četvrtak, 11 decembar 2014 05:38
vera
Da, ospodin Djordje u najboljem izdanju.
Evo danas i Indije...
Bravo i za Putina i za Djordja.
Preporuke:
57
12
26 četvrtak, 11 decembar 2014 06:38
zarko
Interesantan clanak koji malo sire gleda na kaznjavanje Rusije niskim cenama nafte i njen odgovor.

http://futurefastforward.com/images/stories/financial/GrandmasterPutinG%C3%87%C3%96sGoldenTrap.pdf
Preporuke:
32
5
27 četvrtak, 11 decembar 2014 09:14
Ioann Dubinjin
Putinov “Turski marš“ je dobra i vešto izvedena teatralno-psihološka diverzija. Turskoj ekstra količine energenata (gasa) nisu potrebne – ona iz Rusije dobija koliko joj treba preko već postojećeg Plavog Toka. Ukoliko se taj novi gasovod uopšte izgradi, biće zaustavljen na tursko – grčkoj (EU) granici i dalje neće moći bez odobrenja ne Brisela, nego Vašingtona. Rusiji, koja je u komplikovanoj defanzivnoj igri je izvanredno odgovaralo da sada povuče potez žrtvovanja Južnog Toka, jer su joj njen kapital koji se brzo topi usled dejstva zapadnih sankcija i brzog obezverđivanja rublje, i tehnička sredstva sada neophodni za preorijentaciju njene industrije energenata na Aziju. To je trka u vremenu: Rusija mora da izdrži 5 – 7 godina u ovakvoj, po nju nepovoljnoj situaciji, dok eventualno ne počne da pritiče sveži profit iz novog – istočnog pravca (Kina, Daleki istok). Zapad je već povukao sledeći potez: u Švajcarskoj su (uz pomoć Simensa) za korupciju optužena dvojica visokih funkcionera Gasproma.
Preporuke:
36
21
28 četvrtak, 11 decembar 2014 09:19
siniša
Postoje dva izvora grešaka kad je u pitanju procena sadašnjeg političkog i geostrateškog momenta.

1. kad su u pitanju male zemlje postoji čitav niz dogmi, crvenih linija i predrasuda kao što su " čije cevi onoga i teritorija", "čija teritorija onoga i vlast" i slične gluposti, ponavljam gluposti koje kreiraju političko mišljenje ne samo neukih političara nego i univerzitetskih profesora.

2. kad je u pitanju Amerika, oni boluju od opasne vrste narcizma i uverenja da su oni zaista Jupitar i da njima priliči ono što ne priliči volu. Kako greše. Niko nije vo, kao što ni oni nisu Jupiter. Nikako nisu Jupiter. Oni su otišli ipak korak dalje pa znaju da upravljanje finansijskim tokovima kreira i druge vrste moći, ali nisu i ne mogu da shvate da i drugi mogu da vuku geostrateške poteze kao u šahu i to bolje od njih.

3. Istina je kao i uvek dirljivo prosta. Kao u samoposluzi Rusi prodaju gas. Mogu da ga isporučuju do vrata, i tada imaju prihod i od isporuke, to je bila stara strategija. ( nastavak)
Preporuke:
46
6
29 četvrtak, 11 decembar 2014 09:26
siniša br.2.
Dakle Rusi mogu da prodaju gas tako što postave cevi. Postavljanje cevi košta, novčano, politički, pa čak i bezbedonosno. Niko e može da garantuje da neko neće prekinuti dotok a primer u Ukrajini. Mogu preseći dotok kad hoće, i da im niko ništa ne može. Neće valjda bacati atomske bombe radi toga.

Dobre strane isporuke gasa do vrata su što se na samom transportu nešto zaradi, a i mogućnost političkog uticaja na tranzitne zemlje postoji.

Ali Rusija jednostavno menja strategiu. Nema isporuke do vrata. Isporuka će se vršiti a ruskoj granici, kao što su Rumuni devedesetih prodavali benzin u kanisteria na Dunavu, a nisu ga donosili do Dorćola.

Dakle kome treba gas neka pravi cev od ruske granice, neka plati gas na granici i eka "keš and keri" " plati i nosi". Rusi su jednostavno sračunali da im je taj etod lakši i isplativiji. Pogotovo što nisu u situaciji da jure za kupcima. Imaju Kinu, a danas, baš danas, i Indiju.

Ključna reč za razumevanje situacije je IZMENA STRATEGIJE.
Preporuke:
76
8
30 četvrtak, 11 decembar 2014 09:30
Seljak Bezemljaš
Rusija je za Krim vodila osam ratova.Slabo se zna da su bili odbrambeni.
Krimski rat 1854 bio bi svetski da smo mi učestvovali.Ali nismo.Kao dobrovoljci da ali ne kao država.
Evropljani (Englezi,Francuzi,i Italijani kao Pijemont,iskrcali su na Krim 700 000 vojnika)

Tačno sto godina kasnije 1954 Hruščov, odnosno Prezidijum ili kako se to zvalo, protivno istoriji donosi odluku da Krim pripoji Ukrajini.
(slično su "naši" pripojili severne opštine Kosovu)

Tačno šezdeset godina kasnije 2014 Krim se vratio Rusiji. Istrorijski korenovi su uvek jaki.

Šta god da se desi ostaje da se Rusija vraća na Balkan a mi uz Rusiju.
Milovan Milovanović (1863-1912), doktor prava i državnik prvi je prekinuo naše samohvalisanje da smo se sami oslobodili.
Ruska vojska je 1829 stigla skoro do predgrađa Carigrada i isposlovana je autonomija Srbije.
A onda je Miloš (slava i Milošu i Karađorđu i drugim junacima) mogao da se šepuri po Topčideru.

Duža saradnja Rusije i Turske pretumbala bi istoriju
Preporuke:
88
12
31 četvrtak, 11 decembar 2014 09:34
Grgur
Nažalost, sve dok se EU bude pokoravala Vašingtonu, nema nade da će se nešto bitnije promeniti u odnosu snaga. Ameriku, Evropu, Australiju i Kanadu vodi šačica najmoćnijih ljudi na planeti. Obama je tu obična marioneta i njegova dužnost je sadržana u tome da se ponaša u skladu sa normama njegovih nalogodavaca. Ko to nije shvatio, neće nikada ni shvatiti.
Što se Srbije tiče, mi smo, definitivno, zemlja pod okupacijom i od nas skoro ništa ne zavisi vezano za bilo kakav oblik prosperiteta, ako ga uopšte bude bilo.
Pogledajte samo sastav vlade i sve će vam biti jasno. Šta, na primer, Kori Udovički traži u Vladi Srbije? Zar mi nemamo boljeg stručnjaka od nje? Naravno da imamo, ali, ona tu nije instalirana po želji i volji srpskih građana. Zna se ko je tu postavio. Zato ja, i pored najbolje volje, ne mogu da verujem ovoj vladi. A što se Rusije tiče, ona, pre svega mora da vodi računa o očuvanju svojih interesa. Srbije tu nema.
Preporuke:
65
8
32 četvrtak, 11 decembar 2014 09:44
srpska sarma, a možei pasulj@ Ja i vi?!
Komentar: "Dao Bog" (ateista sam ali to je adekavatan izraz za religiozne koju su većinom na ovom sajtu?) da ovaj savez Turska i Rusija opstane, to bi imalo jako dobre posljedice za međusobne odnose pravoslavnih i muslimana..." Ukratko, pre nego što SVE NEGATIVNO PRIPIŠETE RELIGIJI, bilo bi lepo da vidite knjige koje se mogu relativno lako naći& kupiti: 1) "Istorija Vizantije" Ostrogorskog i 2) "Nasleđe DŽingis-kana" Trubeckoja. U prvoj knjizi se negde u sredini, kad se razmatra vizantijska politika za regentstva patrijarha Nikole Mistika (913-920 g., maloletništvo Konstantina Porfirogenita), pominje pismo dotičnog patrijarha upućeno bagdadskom kalifi!? Vredi pročitati da bi se videli I DRUGI ASPEKTI ODNOSA pravoslavnih i muslimana, ne samo kompetitivni!? Druga knjiga priča o PRAVOJ OSNOVI& PRETHODNICI postmongolske Rusije, imperiji DŽingis-kana, NAJVEĆEM CARSTVU IKADA! Tamo se navode versko-ideološke osnove režima DŽingis-kana, kao i odgovarajuće paralele sa Rusijom. Takođe VREDI pročitati!
Preporuke:
29
14
33 četvrtak, 11 decembar 2014 09:45
teletabis
Šta Putin misli o Srbiji najbolje pokazuje slika sa parade u Beogradu, kada je slučajno pogledao u pravcu vlade Srbije a balvani stoje na kiši ko crkveni miševi iskisli a svi oko njih imaju zaštitne kabanice, i vidite taj zapanjeni pogled čoveka koji vrlo vešto zna da sakrije svoja osećanja.

Potez otkaza JT je u stvari vest da je EU crkla, samo još nema glasnika da to saopšti.

Da neko ne pomeše našu lepu pesmu "Svilen konac" sa "svilen gajtan" koji će Turska da primeni na EU za ovih 40 godina ponižavanja. Jer sada samo Nemačka, delimično Norveška i Švedska mogu da se nadaju bilo kakvom razvoju, ostali deo zemalja Evrope imaće i te kako velike probleme da svoje energetske potrebe obezbede, o privrednom razvoju teško da ima šta optimistički reći.

O Bugarskoj ne treba trošiti reči, neka oni sami vide šta će da rade.

Srbija u privrednom pogledu doživela je infarkt koji ne može da preživi. Sada nam stvarno ostaje samo da pričamo da nam je poljoprivreda šansa.
Preporuke:
74
11
34 četvrtak, 11 decembar 2014 10:41
ha, ha
A evo nam i naših SNS-EU_USA "botova" sa minusima. Pa gde ste do sada? Jao, da, štednja, nema treća smene, tek se od jutros aktivirali.
Preporuke:
65
6
35 četvrtak, 11 decembar 2014 10:45
Drinko Končarević
@teletabis,
Slažem se da o Bugarima ne treba trošiti reči. Istorija kaže, u koji god su savez ušli, on se raspao. Dakle, na redu je "eu kazamat" i njegov NATO.
Preporuke:
66
5
36 četvrtak, 11 decembar 2014 10:54
Bojan, Priština
Ponekad visoka politika ume da zaluta u šumi informacija i dezinformacija, tajnih saznanja, „obaveštajnih podataka“ i skrivenih interesa, pa propusti da vidi ono što je očigledno. Poput, na primer, kursa crnogorske političke vrhuške, godinama pre, i nakon osamostaljenja

Upravo tako, to što Ruska politika toliko luta u šumi informacija i dezinformacija kad smo mi u pitanju je jedna polovina naše nesreće.

Druga polovina naše nesreće je to što na tom istom terenu Američka politika kad smo mi u pitanju nikad nije zalutala. Amerima se nikad nije desilo da karte stave na nekog našeg igrača - pa da se posle ispostavi da on nije u službi zapadnih interesa (i izdaje domaćih), nego da zavrće na rusku ili našu stranu.
Preporuke:
48
3
37 četvrtak, 11 decembar 2014 10:54
dobro zapažanje
A da je tih propusta bilo, nema nikakve sumnje. Od onog najvećeg i najskupljeg, u Ukrajini, pa do onih sitnijih, ali takođe karakterističnih, u Srbiji, Crnoj Gori, Moldaviji i Bugarskoj. Na primer, bio sam prilično iznenađen kada sam proletos video koliko su Rusi bili iznenađeni što se crnogorski režim pridružio EU sankcijama protiv Moskve i što sprovodi agresivnu kampanju pridruživanja NATO savezu. I iskreno me je čudilo njihovo čuđenje.

Tačno. Dozvolili su da ih i jedan Milo vuče za nos. Mnogo je tu nesnalaženja, a i korupcije.
Preporuke:
47
1
38 četvrtak, 11 decembar 2014 11:12
Majković
Tekst je dobar i ozbiljan, samo nisam siguran da je Rusija bila u gorem položaju 1812 i 1941.Naime srazmerno je tada imala daleko više stanovnika i konsolidovanu vlast i državni aparat.Što se tiče 1991. nije imala to ali nije ni bila na meti mi smo se tada borili.Pored toga smatram da Putin još nema svest sa kim ima posla i šta mu se dešava kada kaže da neće dozovoliti jugoslovenski scenario. Pa to mu se već dogodilio sada je na redu konačni obračun.
Preporuke:
32
19
39 četvrtak, 11 decembar 2014 11:14
ludi skretničar
Tekst realan i odmeren.

Najezda antiruskih botova govori u prilog tome da se skidaju maske i pro-NATO politika postaje zvanična.
Preporuke:
62
6
40 četvrtak, 11 decembar 2014 11:14
Bojan, Priština
Zato se mora skinuti kapa Amerima, vrhunski lukavo, temeljito, sistematski i nepogrešivo odrađuju svoje prljave poslove.

Kad su u pitanju ljudi koje su zavrbovali-čini se da ih bolje poznaju Ameri nego što oni sami poznaju sebe.
Meni izgleda da oni poznaju psihološki profil svakog od njih, njihove slabosti i alavosti, kao i granice u izdaji do kojih su spremni da idu-bolje nego oni sami.

Fascinira i to koliko Ameri ulažu truda kad je u pitanju, za njihove okvire ovako mala zemlja.
Oni su razvili mrežu svojih poslušnika u svim sferama od politike, privrede, bezbednosti, kulture do medija. Dok su srce te operative "NVO organizacije", one regrutuju, treniraju, proveravaju i na kraju "sertifijuju" sve one izdajnike koji kasnije zauzimaju položaje u navedenim oblastima društva.

Tako rade i u Bigarskoj, Moldaviji, Crnoj gori-dok su Rusi taj front čini se raspadom SSSR i KGB odavno napustili. I zato nas Ameri svuda tako hirurški precizno seciraju.
Preporuke:
55
6
41 četvrtak, 11 decembar 2014 11:33
ser joška
Objektivno, precizno, pošteno. Đorđe u najboljem izdanju...

ekonomski podaci i stanja na berzi i tržištu nafte i uticaji SAD na drastičan pad cene energetnata i na rusku ekonomiju samo bi pokvarili zarazni optimizam teksta...

PS jel mi treba da se radujemo što Turska jača, a Rusija joj glavni savzenik?
Preporuke:
23
8
42 četvrtak, 11 decembar 2014 11:39
ser joška
"Druga knjiga priča o PRAVOJ OSNOVI& PRETHODNICI postmongolske Rusije, imperiji DŽingis-kana, NAJVEĆEM CARSTVU IKADA! Tamo se navode versko-ideološke osnove režima DŽingis-kana, kao i odgovarajuće paralele sa Rusijom."
Monoli su stigli do našeg primorja, razorili su grad Svač trajno... i nestali da se više nikad ne vrate.. vredi povući odgovarajuće paralele sa Rusijom."
Preporuke:
7
25
43 četvrtak, 11 decembar 2014 11:59
siniša @ Bojan, Priština
Postavili ste čitav niz pitanja koja su odavno odgovorena.

Ljudski um i ljudska dostignuća su ograničena u vremenu i prostoru, ali ljudska glupost nema granica.
Ili kad je moral u pitanju, moj pradeda Jovo bi rekao, svako može da bude čovek jedanput, dva puta, retko ko pet puta, a niko stalno, a nečovek može da bude svako i uvek. Rušiti i razarati može svaka budala, a graditi i stvarati ne može svako, čak i kad hoće.

To su odgovor a pitanja kakav je ko? Ko igra na kartu neznanja, pohlepe, nemorala, destrukcije, a ko igra na kartu morala, stručnosti, znanja, etike, pravde humanizma.

To je ujedno i odgovor zašto sam ja za Ruse, ali i ko pobeđuje na duže staze, a i na kraće.
Preporuke:
55
3
44 četvrtak, 11 decembar 2014 11:59
Beograđanin
uz ključno potcenjivanje značaja „meke moći


Ovo je vrlo tačno. Tu se vidi i Majdan. Inače, kada se uporedi Majdan i Tjenanmen, vidi se jasno šta bi se sve Kini desilo da nije reagovala kako je reagovala(na žalost, to je podrazumevalo žrtve, ali taj prigovor treba uputiti Vašingonu, koji je sve i zakuvao i koji je orkestrirao demonstracije).
Preporuke:
36
4
45 četvrtak, 11 decembar 2014 12:20
Velizar M.
Vukadinović je više puta naglašavao kako je Rusija oko Ukrajine dosta grešila, pa piše i ovo:
Godinu ... Putin završava u grozničavom nastojanju da koliko-toliko amortizuje političku i ekonomsku štetu nastalu propustom u Ukrajini, kada je potcenjen domet „Majdana“ i pogrešno procenjene njegove posledice.

Ja se naravno slažem da "Majdana" ne bi bilo da su ruske službe odradile posao na vreme, ali...
Ukrajina je važan zalogaj za obe strane i dugo se kuvao, duže od Putina. Koji je ovo bio prevrat po redu, treći? Tri puta zapad na ulici obara izabranu vlast. Prva dva puta "proruske" (uslovno) snage vraćaju se izborima. Ovaj put ne, zašto?
Ja od početka krize imam snažan osećaj da su Rusi namerno dozvolili ovakav razvoj situacije i da ovaj put "borbu" ne prihvataju na prvoj liniji već u dubini. Suprotno očekivanjima. Sudeći po uloženim resursima, svaki pokušaj da se "majdan" spreči bio je predviđen. Ovo nije. Ta se karta vuče pred kraj igre, sprema se konačni obračun.
Preporuke:
44
5
46 četvrtak, 11 decembar 2014 12:36
Slavomir Srpski, Naknadna pamet i rusofolstvo
A da je tih propusta bilo,nema nikakve sumnje. Od onog najvećeg i najskupljeg,u Ukrajini,pa do onih sitnijih,ali takođe karakterističnih,u Srbiji, Crnoj Gori,Moldaviji i Bugarskoj.

Elem,kada sam ovo izjavljivao od marta ove godine na ovamao,bio sam napadan od nedobudnih rusofila kao da sam Hrvat(u negativnom smislu za ustase!). Dobro je da je pamet pobedila budalastine i da se moze jasno uvideti veliki poraz u procenama Rusije prema EU-Nemackoj,koja se sada uglavnom lomi na nasim krhkim ledjima. Odmah posle Majdana,razumeo sam da su EU-USA duboko umeslai prste,i da je jedina pobeda mogla biti onda presecanje Ukrajine iza Zitomira,no-fly zona,skidanje fasista sa vlasti i pripremanje novih izbora za fderalizaciju Ukrajine kojom bi se srecio gradjanski rat na teritoriji gde vecinom zive Rusi. Ali,avaj,Putin je jos mislio da moze umoliti Merkelovu,pa nista nisu preduzeli,plaseci se za JT. Elem,sve pogresne procene,jedna za drugom. Za nas JT je bio humus izgradnje Srbije bez EU.
Preporuke:
25
13
47 četvrtak, 11 decembar 2014 12:37
" nema više trta-mrt..." je, ipak, malo pre-dramatičniji `pogled` ? Da na Balkanu teče `med i mleko`, - možda, ali toga nema, ni u izgledu ?
Preporuke:
2
12
48 četvrtak, 11 decembar 2014 12:45
Slavomir Srpski, Rusko biti ne biti na Balkanu
Opt, mnogo sam pesimistican za rusko biti na Balkanu. Bugarska je definitino urusila odnos sa Rusijom, a verovatno i C.Gora, pa smo mi crna rusofilska rupa na Balkanu, gde sada vise ne postoje strateska ulaganja Rusije za SVOJ gasovod. Taj gasovod je bio bitan za Rusiju pre svega iz ekonomskih, a onda i geostrateskih razloga. Ali za nas mnogo, mnogo vise.

Sada ne postoje ti ekonomski uslovi, i tesko da ce se ovde videti altrenativno ulaganje Rusije (u domenu JT), sto nas vraca u situaciju devedesetih po pitanju pomoci Rusije u nasim mnastojanjima da ne padnemo u kolonijani (i politicki) polozaj evropske sluskinje! Sasvim je jasno da sada ostaje jedina karta politicke neutralnosti, ukoliko i taj minimum suverenosti uspemo da odbarnimo. Mi smo opet kolateralna greska procena Rusije, ali one Rusije koja za razliku od Jeljcina je MOGLA nesto onkretno da pomogne nama da ne postanemo EU-sluskinje.Stoga ostaje VELIKA gorcina, hteli mi ili ne da to PRIZNAMO.
Preporuke:
16
26
49 četvrtak, 11 decembar 2014 13:22
nenad
Nasa omladina zali u EU. Hoce radne dozvole i kvote da se sto pre iseli Zato nam je put u Eu najvazniji cilj.
Vecina masta da u Srbiji zavlada nemcki red i rad i disciplina.
Zato nam je Rusija nevazna. Umesto sto pametujemo, bolje da se svi, ali svi prikljucimo SNS-u i hraborm Vucicu i da kao promoteri promovismeo ovu novu, racionalnu, politiku Srbije.
Preporuke:
9
58
50 četvrtak, 11 decembar 2014 14:05
Saša
Ne bih rekao da je za Rusiju biti ili ne biti na Balkanu. Rusija može komotno da sačeka još 10 godina, kad će gladni odrpanci (koji će tada činiti 99% stanovništva) iz Srbije početi da se skupljaju u redovima ispred ruske ambasade moleći za radnu vizu, pa makar i za najgore oblasti u Sibiru.
Za nas jeste biti ili ne biti, jer ako konačno ne shvatimo da moramo sami da se izborimo za svoju sudbinu, bez čekanja na nekog spolja, crno nam se piše. Dosad je moglo da patriotski orjentisani političari i intelektualci čekaju da se izgradi Južni tok, pa da Rusija polako ojača prisustvo i tako dalje, sve polako i bez ikakvog ličnog rizika. Odsad više ne može, mora se krenuti u žestoku borbu sa Vučićem i ostalim zapadnim kreaturama, ili će neko drugi povesti opljačkane i ponižene ljude. Shvatite, dogorelo je do nokata, nema više čekanja.
Preporuke:
56
3
51 četvrtak, 11 decembar 2014 14:06
Bojan, Priština
@ siniša

Odličan komentar, slažem se u potpunosti sa svim što ste rekli.
Ima već više decenija kako se u ovom narodu izdaja, slugarstvo i obmane raznih vrsta isplate.
Oni koji ih sprovode od spoljnih centara moći dobijaju mogućnost da pljačkaju i bogate se, žive lagodno i u blagostanju a uz odsustvo savesti, koja tu vrstu ljudi prati - žive i potpuno mirno. U novije vreme okupator im omogućava i razne druge igračke : skupa putovanja, fakultetske diplome čak i lepe žene - hedonizmu nigde kraja.

Ovde čak imamo fenomen da su izdajnike na istom poslu zamenila njihova deca - negde čak i treća generacija.

Narod to gleda, sa druge strane gleda da je svako ko se borio za ovu državu časno i hrabro - samo postradao doživeo nipodaštavanje i stigmatizaciuju.

A to je sve tako zato što za izdajništvo u ovom narodu dugo niko nije ni odgovarao a kamoli platio kako treba.
Ne obračunamo li se sa izdajom, koja je koren pljačke, korupcije, privrednog, moralnog i svakog propadnja - propašćemo !
Preporuke:
53
3
52 četvrtak, 11 decembar 2014 14:09
jbgbgd
Veoma realan presek stanja iz pera Đ.Vukadinovića, uz to i komplementaran sa stavovima i procenama kompetentnog dela svetske stručne javnosti. U odnosu na pomenutu problematiku, neretko su među komentarima dela čitalaca NSPM-a primetni bili jednodimenzionalni emotivno obojeni iskazi koji nisu bili bazirani na poznavanju situacije i činjenica.
Preporuke:
19
2
53 četvrtak, 11 decembar 2014 14:12
G.S.
Putin je kao ličnost i kao političar daleko drugačiji od svih koje smo do sada imali prilike da vidimo.Neprestano ga analiziraju ali ga i dalje ne shvataju i shodno tome,pogrešno tumače.Kada je izjavio da je najveći nacionalista («Samый bolьšoй nacionalist v Rossii – эto я». http://rbcdaily.ru/politics/562949992767916?from=smi2 svi su to tumačili na pogrešan način,zaboravljajući da u Rusiji živi oko 304 različita naroda i da se on bori da svi oni žive dostojanstveno.Sve što je do sada uradio pokazuje da je ta borba proširena i da on želi dobro svim narodima planete.Zato sačekajmo njegovo novo obraćanje,najavljeno za 18. decembar,potom put u Egipat početkom sledeće godine itd.Pratimo razvoj američko-kineskih odnosa i stvari će nam biti,ako ne jasne, onda bar malo jasnije.Ne verujem da će nas Rusi ostaviti,jer to nije,pored ostalog, ni u njihovom ni u našem interesu.Naš najveći interes je da se oslobodimo «čipovanih» i da se zdušno okupimo oko bitnih stvari.
Preporuke:
40
4
54 četvrtak, 11 decembar 2014 14:27
@Zoran , 3:14
Kad bi ovaj svet funkcionisao isključivo u skladu sa onim što pojedinci, grupe i narodi žele, živeli bismo u džungli u kojoj vladaju siledžije svih vrsta. Civilizacija upravo znači donošenje pravila koja suzbijaju neke od "želja" pojedinaca, grupa i naroda. Nažalost, politika nekih velikih sila je poslednjih decenija anticivilizacijska jer povlađuje "onome što narod želi" a to je ništa drugo nego ono što je tim silama u interesu.

U Srbiji su 90-ih lansirali parolu "želimo da živimo kao sav normalan svet, ne želimo da ratujemeo" što je praktično bio poziv na defetizam i odustajanje od legitimnih nacionalnih interesa.
Meka moć Zapada se upravo sastoji u tome da se čitavi narodi (ili bar jedan deo dovoljan da sprovede obojenu revoluciju) ubedi da želi ono što odgovara zapadnim interesima. Da li će uspeti u Turskoj veliko je pitanje.
Preporuke:
32
4
55 četvrtak, 11 decembar 2014 15:00
Zoran
"Nažalost, politika nekih velikih sila je poslednjih decenija anticivilizacijska"

Uvek je takva bila. Od pamtiveka. Od pre nekoliko decenija je za NAS takva jer smo na pogresnoj strani. Pre tog vremena smo bili na pravoj strani i takva politika je bila civilizacijska.

Mislis da Amerika i Tito nisu muljali sa zaracenim stranama, prodavali oruzje zaracenim stranama? Jesu, normalno, ali smo mi bili deo glavnog toka. Sada termao uz vodu i anticivilizacijska je.
Preporuke:
13
13
56 četvrtak, 11 decembar 2014 15:02
srpska sarma, a može i kupus@ "srpskim" TROLOVIMA!
Kako je dobro biti na ovom sajtu s vremena na vreme, pa navratiti NA ISTI TEKST i videti "sočinjenija" "naših" TROLOVA! Da počnemo sa "ser Joškom", kome se ne sviđa pominjanje Trubeckovljevog "Nasleđa DŽingis-kana", iako NIKO DOSAD ARGUMENTIMA NIJE DEMANTOVAO navode i teze iz tog dela, starog skoro 90 godina! "Ser Joška" njim samim: "Mongoli su stigli do našeg primorja, razorili su grad Svač trajno... i nestali da se više nikad ne vrate.. vredi povući odgovarajuće paralele sa Rusijom." Hmmm, a što bi se i vraćali kada su SUŠTINSKI PROMENILI i Rusiju i Kinu, a uzgred budi rečeno, DOKAZANO (molekularna genetika je čudo!) je da sad u svetu živi oko 40 miliona DIREKTNIH DŽingis-kanovih POTOMAKA! Prema tome "ser Joška" vrati se u "Kuću cveća" i nastavi da "spavaš"! Slavomire, Slavomire, kod tebe izgleda da važi "I posle Koštunice Slavomir"!? Ma ljubi te "neobavešteni" u TVOJE GAJEVIČARSKO "srpstvo"!? Sad SNS "botovi"! SAMO ZA VAS Medeničine i Dražine najnovije zaj........ o AV-AV-u i PODREPAŠIMA!?
Preporuke:
26
12
57 četvrtak, 11 decembar 2014 15:47
Zoran
"U Srbiji su 90-ih lansirali parolu "želimo da živimo kao sav normalan svet, ne želimo da ratujemeo" što je praktično bio poziv na defetizam i odustajanje od legitimnih nacionalnih interesa.
Meka moć Zapada se upravo sastoji u tome da se čitavi narodi (ili bar jedan deo dovoljan da sprovede obojenu revoluciju) ubedi da želi ono što odgovara zapadnim interesima. Da li će uspeti u Turskoj veliko je pitanje."

Mozda uopste nece biti ptrebno da se tako nesto radi u Turskoj, a ja mislim tako. Turska ce uz Rusiju, ali slabo, ostaje ka Evropi i NATO-u.

Da ste stvarno bili da necete rat, ne bi bilo bombardovanja, Kosovo bi odavno otislo, verovatno i Raska, a ovako se sve oduzilo. Kao sto vidis Srbija nije pala bar 10 godina na americku meku moc, pa to ima cenu.
Preporuke:
11
11
58 četvrtak, 11 decembar 2014 16:29
nenad
samo prost svet u Srbiji je danas za Rusiju. Mladi, uspesni, menadzeri i preduzetnici su za EU.
Preporuke:
7
45
59 četvrtak, 11 decembar 2014 16:34
Zoran
Setili ste se Amerike kao necivilizacijske, pokvarene, od 1990. godine. Pa ona svake godine negde ratuje od 1945. do 1990. godine. Sta ste radili do tada?

Divili joj se kako jaki, kako smo sa njimja oslobodili drzavu, kako imaju naoruzanje, imaju kola,...

Niko vam nije kriv. Ona se nikad nije menjala, a vi, da li ste se menja,li, razmislite.
Preporuke:
22
9
60 četvrtak, 11 decembar 2014 16:56
Reddy
Dirljivo je do suza kako pojedinci pokušavaju da istorijskim eskapadama, zaobilaženjima tipa preko preče a naokolo bliže, eskivažama i kojekakvim "snalaženjima" tumače, otkrivaju, dekodiraju postupke aktuelnog kremaljskog vladara, Vladimira Putina. Ni na pamet im ne padaju a istina je da upadljivo i ne poznaju centrifugu međunarodne politike, njene zavijutke, strmine i klance, žbunove i ćuvike. Ko bi se još setio /Đorđe i društvo mu sa sajta/ da je prinos na referentnu nemačku obligaciju ubledeo na pukih 0,67 odsto što registruje memorija od tek prerenesansnog vremena, da indeksi krajnje nezdravo dohvataju nove rekorde, da se u globalni monetarni lonac izlivaju potoci likvidnosti koji potapaju jednako i zloslutno i hendikepe i prednosti svetske konfiguracije moći. Ne mare za to ovi naši domaći analitičari-nesrećnici, sve od Đorđa pa do thinking maize-a i onog "neuzemljenog". Imaju oni preča posla da se nose sa istorijom, grigorijem, Milošem i karađorđem!?!?!? Oni su im uteha i nada,
Preporuke:
9
31
61 četvrtak, 11 decembar 2014 17:05
Zoran
četvrtak, 11 decembar 2014 15:29 nenad
samo prost svet u Srbiji je danas za Rusiju. Mladi, uspesni, menadzeri i preduzetnici su za EU.

-------------

Ma nije prost, kakvi. Znam doktore nauka koji su protiv Amera i za Ruse. Pa takvih je najvise po Srbiji. Garantujem ti da medju seljacim procentualno ima manje zagrizenih za Ruse nego medju doktorima nauka.

Ko god hoce da podmesti ledja debelo i POSTENO, socijalizam mu ne odgovara. Ko nece, boga moli za socijalizam.
Preporuke:
11
20
62 četvrtak, 11 decembar 2014 17:13
Reddy
slatko i čokolada, potom razblažujuća limunada! Oni znaju samo za velike poteze, Borodino, Brusilovljevu ofanzivu, Belgorod i slična čuda. I sve to smestiše u beskrajnu cevku rusko-turskog gasovoda!?!?!? Gasovoda koji i bukvalno "pade s neba" kao božićni dar uzdrmanom Kremlju. Pa od toga prave neopravoslavni kermes sve u slavu tobož vaskrsnutog a već pohabanog dodvoravanja sopstvenim iluzijama. Kad nije Novorusija dobra je i hladnoratovska busija a kad nema Južnog toka dobra je i turska votka! Da li je moguće da niko u ovom komentatorskom metežu na sajtu NSPM-a nije u stanju da otčita do smeha jednostavnu enigmu kojom Zapad "mlati i klati" veliku Rusiju. Turci su tek podmetnuta bileta za ulazak u Deveti krug Danteovog pakla. Bože carja hrani a glavu sahrani!
Preporuke:
11
31
63 četvrtak, 11 decembar 2014 17:20
@zoran
potpuno ste upravu, zadnjih pola stoljeća sve generacije su formatizovane zapadnom kulturom, kroz tako dugo vreme posao je trajno obavljen. I sama ta kovanica 'zapad' je rogobatna, jer kao konzumenti globalnih trendova šta je to ruska omladina, 'istok'?! Nigde veze, nikakva razlika je između mladih moskovljana ili npr. berlinaca. Naravno ovde mnogi očekuju da u genima te zapadom omađijane omladine čuči epika slavne prošlosti. Grdna je to zabluda. Po ko zna koji put,
Viktor Hugo: 'Invazija vojske se može zaustaviti ali ne i ideja čije je vreme došlo.'
Civilizacija vapi za novom humanističkom idejom, a ovo što stiže iz Rusije je tek obična frustracija.
U svim ovim 'bitkama' pobednik je nažalost uvek isti - KAPITALIZAM. Posao je već davno obavljen, zadnji ekser alternativi u kovčeg bio je pad berlinskog zida. Sve ostalo su frustracije.
Socijalizam je računao na prosvećenost, a kapitalizam ide na sigurno, podstiče prirodnu osobinu homosapiensa - gramizivost.
I tu je kraj humanizma.
Preporuke:
18
7
64 četvrtak, 11 decembar 2014 17:33
siniša @ Reddy
"U registraturi" se pominje izvesni Rudimir Bombardirovič Šajkovski, začetnik hrvatskog intualektiziranja, ako takvo nešto i postoji. Kasnije se tome nerazumljivom diskursu pridružio očigledno intelektualni uzor i model, da ne kažem mustra izvesni zagorski uča Kardelj čijim stilom je potpuno preplavljen "naš" Crvenko.

Nakon nerazumljive tirade dolazi jako razumljiva, ali ničim potkrepljena teza " Rusija gubi". A što gubi? Jer tako naš Crvenko voli. A što voli? Jer Putin ne misli kao on, a to znači da nije austro-marksista ma šta to značilčo, a ne znači uglavnom ništa.

Istina o Južnom toku je prostija nego što Crvenko tvrdi i misli. Istina je da Rusi neće da dovode plin u Evropsku uniju, čak i da im to EU odobri pod bilo kojim uslovima.

A zašto bi?
Šta će EU ruski gas. Mogu oni i bez njega.
Šta će im elektrane na gas, mogu Rusi da ih naprave pa da im izvoze struju.

A šta će da prodaju gas Turskoj, kad mogu Indiji.

Mogu, ali kad ojačaju Tursku eto Turske ponovo pod Bečom.
Preporuke:
27
6
65 četvrtak, 11 decembar 2014 17:39
pradeda Jovo @ siniša
Gledaj sinke, možda Ameri i nisu Jupiter, ali ti bi lako mogao da budeš ono drugo...
Preporuke:
15
21
66 četvrtak, 11 decembar 2014 17:54
Brane, Italija
Kada sam ja pre par meseci rekao da je Putin provocirao zapad i da je sada dobio ono što je zaslužio skakali ste 2m od zemlje nazivajući me svakakvim imenima. Naravno moderator je to sve objavio, a sada vidim da i Vukadinović govori o nekim Putinovim vodstvima 4:0 itd. Meni je zanimljivo i kako Vukadinović pokušava da malo umanji bugarsku, a uveća srpsku krivicu oko JT. DŽabe vam to Đorđe, Bugari su ionako ruski favoriti na Balkanu i ne mogu ih nikada uvrediti baš kao što ih mi ne možemo odobrovoljiti. mada ko zna, možda su i oni neki Bugari ?! Da ne kažem koliko je opasno posipati se pepelom na Balkanu, gde komšija samo čeka da ti zabije noš u leđa. No, bilo kako bilo, proruska politika u Srbiji svakim danom gubi sve više. I to ne zato što ja tako hoću ili Amerikanci ili rimokatolički papa, već iz prostog razloga što Putinova Rusija nema nikakav ozbiljan plan za Balkan već samo pokušava da nešto ušićari. Morali bi ste to da vidite.
Preporuke:
19
47
67 četvrtak, 11 decembar 2014 18:43
Johnny
@ Brane ,Italija
Brašno ..brašno ..gde je brašno ? Nema čak ni mekinja !!
Preporuke:
17
5
68 četvrtak, 11 decembar 2014 19:15
Velizar M.
Odoše komentari opet pod oblake. Hajde malo da se vratimo na tekst:
Objektivno gledano, Rusija je danas u vrlo teškom položaju. Ali je on ipak neuporediv sa položajem iz zime 1812, zime 1941. ili zime 1991. (i socio-ekonomskog kolapsa koji je sledio nakon toga).

Ovo je potpuno tačno i veoma važno. Rusija jeste u uzlaznoj putanji i njeni neprijatelji neće čekati da postane neupitno jaka. Napašće dok još imaju šansu ili misle da je imaju. Rusi to odlično znaju. Zato sve akcije i Rusije i zapada treba gledati kroz taj filter. Rusija se izmiče, privremeno napušta teren čija bi odbrana bila preskupa (i za koju se protivnik pripremao - Kijev), utvrđuje se na mestima za koje plan napada nije unapred pripremljen (Krim, Novorusija), razbija ili slabi protivnička savezništva (Turska, Japan, Nemačka?) i stvara nove pozicije (Turska?). Sve su to pripremne aktivnosti. Bilo bi neozbiljno tvrditi da će Turska najednom promeniti stranu. Polako, svašta ćemo još videti.
Preporuke:
29
6
69 četvrtak, 11 decembar 2014 19:37
veca vestica
DOPUNA.

Ovde u komentarima provejava da rusi nisu "ocekivali" da se sprema MAJDAN u Kijevu.Moraju citaoci da budu upuceni da rusi imaju na "slepere" insajdere po celoj Ukrajini.Dok je trajao puc u Kijevu rusi su spremili Krim,to je ove na zapadu iznenadilo.Pod br.2.rusi imaju zlata da poplocaju celu Moskvu a da zlatne rezerve to ne osete.Zapad pokusava da usicari nesto na galamu,ali to traljavo ide,za sankcije koje su uveli rusima,rusi kao stari prevaranti "kukaju" kako im to pravi veliku stetu.A sustina je da zapad prema proceni vise gubu nego rusi.
Preporuke:
30
4
70 četvrtak, 11 decembar 2014 19:54
@srpska sarma,
DOKAZANO (molekularna genetika je čudo!) je da sad u svetu živi oko 40 miliona DIREKTNIH DŽingis-kanovih POTOMAKA!“

Neki vrlo obrazovani ljudi imaju svoje mišljenje o trizomiji 21. para, i zalutalim Kanovim potomcima. Poneko ima nesreću da u kući gleda direktnog DŽingis -kanovog potomka celog (njegovog) života, pa se on i žena međusobno optužuju, ko je kriv itd. Međutim, jedna vrlo ozbiljna pedijatresa mi je, davno rekla, da čitavi narodi već imaju sindrom. Ako se još sećate šta je genetika, ako vam Tojnbi nije pamet popio, možda možete i neki zaključak da izvučete. Onako smelo, avanturistički, kao pravi Kraljevčanin. Dakle, prst u nos, sedite na šolju, i napnite vijuge. P.S. pročitajte knjigu „Zarobljenici panterovog klanca“, Vahtanga Ananjana, tamo je sve rečeno
Preporuke:
9
5
71 četvrtak, 11 decembar 2014 19:57
SR JUGOSLAVIJA
Silna Rusija u teškom položaju???To je besmislena tvrdnja. Oni Rusiji ne mogu ništa!!! Samo materijalistički ograničen um može da poveruje da će zamrzavanje plata ili njihovo neznatno smanjenje da promeni nešto u odnosu građana prema vlastima u Rusiji. U teškom položaju su ekonomije kolonizovanih zemalja. Rusija nikada nije bila snažnija i biće sve snažnija. Tendencija je da se sve više država oslobađa imperijalističkog zla koje će doživeti slom. Počeće sa raspadom EU. Živi bili pa videli.
Preporuke:
29
9
72 četvrtak, 11 decembar 2014 20:38
siniša @ Brane Italija
Ima još planova za Balkan. Prvi plan je izgradnja nuklearne elektrane u Bugarskoj. Alternativa toj nuklearki je bio Južni tok. Znači ipak nuklearka. I to ruska.

Šta je od to dvoje isplativije za Rusiju. Nuklearka.

A ima i plan D. Rusija na svojoj granici gradi sve jednu do druge eklektrane na gas i gas ne izvozi u Evropu nikako. Šta će Evtropi gas. Možemo da pošaljemo Branu i Crvenka da seku balvane u Sibiru sa Ivom Josipovićem koji hoće da bude energetski gigant sekući drva u Sibiru.

A šta je plan C. Plan C je ipak prodavanje Turskoj gasa i omogućavanje Turskoj da na njenoj granici cela Evtropa kupuje gas. A posledice tog poteza su jačanjee Turske do nivoa Evtrope, a možda i iznad.

Inače ti vezani potezi, Turski gasni tok, nuklearka u Bugarskoj u šahu se zovu maska. EU se našla na liniji lovca i topa, kojima po istim tim linijama stoji kraljica, a EU je postavila kraljicu ispred kralja i našla se na udaru topa, a ne može da se izmakne.

Tu ni trikovi ne pomažu.
Preporuke:
33
5
73 četvrtak, 11 decembar 2014 21:20
Teofil od Vizantije@Reddy@pozdrav za sinišu i sjajne komentatore
Austro marksisto i proustaški neoTitoisto, šta je to s tobom u poslednje vreme?Opet si doživeo nokaut od pravog levičara i intelektualca Siniše, koga bi svako od nas rodoljuba poželeo bi za prijatelja. Drug Siniša me po principijelnosti i poštenju podseća na mog oca (komunistu i vrhunskog pravnika) samo što otac nije dosegao njegovo znanje i intelekt. Cenim, vrlo dobra zapažanja gospodina Vukadinovića. Veliki pozdrav za uvek sjajne i duhovite komentatore (Unapred se izvinjavam što ću slučajno neke izostaviti): @; srpska sarma, a može i kupus; Seljak Bezemljaš;...P.S: Reddy Vidim da si se baš potrudio da ti komentar lepo (onako stilski) zvuči. Ima tu svačega, i eskapade i zavijutaka, strmina i klanca, žbunova i ćuvika,...... jedino što fali neki smisleni sadržaj. Mani se više analiza, recimo da li si oprobao u poeziji?
Preporuke:
24
8
74 četvrtak, 11 decembar 2014 22:39
Byakuya-sama
@četvrtak, 11 decembar 2014 08:30 Seljak Bezemljaš

1829.?

Ne beše neki ustanak na Peloponezu prvo, organozovan i finansiran od strane Rusije, Britanije...

Pa kad nisu uspeli da stvore 'realnost na terenu', onda krenuše otvoreno na Tursku, svi zajedno.

Rezultat je bio Grčka(Peloponez,Atika) nezavisna(a bankrot:)), Rusiji stvaranje njenoh satelita na Crnom moru, Britaniji Krit, Francuskoj dobar deo severne Afrike.

Da li je tako ili ne?


@četvrtak, 11 decembar 2014 16:54 Brane, Italija


Ponekad ti se baš zalomi da imaš odličan komentar(ne često), ali ovaj je odličan.
Preporuke:
5
7
75 četvrtak, 11 decembar 2014 22:57
srpska sarma, a može i pasulj@ Opa Đurđo! (Naravno, Šojić!) Prešli smo na LIČNE napade!?
NEIMENTOVANI ĆIRILIČARI (za ovo, svaka čast!) su se baš navrzli! Ajmo da komentarišemo BRLjOTINE: "Neki vrlo obrazovani ljudi imaju svoje mišljenje o trizomiji 21. para, i zalutalim Kanovim potomcima." Prvo, nađen je GENETIČKI marker (koji verovatno potiče od nekog BLISKOG DŽingis-kanovog pretka), a koga sada nosi 40 miliona ljudi širom Evroazije! Drugo MONGOLOIDNOST (tj. trizomija 21-og para hromozoma) nema veze sa Mongolima, već sa IZGLEDOM LICA tih nesrećnika koje PODSEĆA na lice Mongola!? Nego, da Vi niste "malkice" RASISTA!? Ajmo dalje: "Poneko ima nesreću da u kući gleda direktnog DŽingis-kanovog potomka celog (njegovog) života, pa se on i žena međusobno optužuju, ko je kriv itd. Međutim, jedna vrlo ozbiljna pedijatresa mi je, davno rekla, da čitavi narodi već imaju sindrom." Hmmm, ima razlike između AGRESIJE i STRASTI, bar po pokojnom Jovi Raškoviću!? No, dok je AGRESIJA DŽingis-kana, iako KRVOLOČNA, ipak bila USMERENA, STRASNA AGRESIJA nezadovoljnih supružnika je STARIJA i od DŽingis-kana!
Preporuke:
12
7
76 četvrtak, 11 decembar 2014 23:08
Rđosav
To jest, Rusija će nakon ovog iskustva biti ili jasnije i odlučnije prisutna na ovom prostoru – ili će, pak, ruski uticaj biti u potpunosti potisnut iz Srbije i sa Balkana.
- autor kan-da podrazumeva da je Balkan nekakva vrednost po sebi, pa će sad Rusi mnogo da se nasekiraju što ga "gube"?!

- a šta gube? Podle i pokvarene balkanske jednoverne i jednorodne narode Bugare i Srbe koje su stotinu puta oslobađali od tih Turaka, pa Nemaca... - a sad Bugari i Srbi (sa svojom istaknutom podvrstom: Crnogorcima!) izabraše da budu nemački konjušari, a protiv Rusije? Pa da li takvi narodi uopšte zaslužuju državnost? pa nek se vrati Otomanska imperija, sve do Pešte - to Rusima ne pravi problem, uopšte. Naprotiv, uprošćava geopolitičku kartu, smanjuje broj nepoznatih u velikoj jednačini.

- Bugarska i Srbija, sa ruske tačke gledišta, nisu vredne ni dosadašnjih ruskih napora i doprinosa njihovom postojanju. Tačnije - nisu vredne ni samog postojanja. Baš Ruse zabole za takav Balkan...
Preporuke:
23
11
77 četvrtak, 11 decembar 2014 23:09
srpska sarma, a može i pasulj@ Opa Đurđo! (Naravno, Šojić!) Počeli su LIČNI napadi! nastavak
Obaška ono "pedijatresa" koja ODAJE oponentovu POLIT-"KOREKTNOST", što je samo po sebi NON-SENCE! Prema tome, povezivanje BRAČNIH SVAĐA (zabeleženo i u Sokratovom životu i priključenijama!) sa DŽingis-kanom je passe! ZAŠTO ne i bračni (ne)"drug" kao "Hitler" ili tsl.!? Idemo dalje sa BRLjOTINAMA: "Ako se još sećate šta je genetika, ako vam Tojnbi nije pamet popio, možda možete i neki zaključak da izvučete. Onako smelo, avanturistički, kao pravi Kraljevčanin. Dakle, prst u nos, sedite na šolju, i napnite vijuge. P.S. pročitajte knjigu „Zarobljenici panterovog klanca“, Vahtanga Ananjana, tamo je sve rečeno..." Oho-ho, baš smo "iznenađeni& uvređeni" i to SVE NA ĆIRILICI (za NjU, svaka čast!), no ništa zato, ne ljutim se u vezi meditacije, a na šolji!? Kad mogu i "carevi" tamo da "idu peške", što ne bih meditirao!? Kako reče moj kolega hemičar: "NIŠTA ne smrdi, već samo NEPRIJATNO MIRIŠE!" Tako NI Sokratovim sagovornicima u simpozionima nije smetalo njegovo NEKUPANjE, pa što bi mom meditiranju "na noši"!?
Preporuke:
9
6
78 četvrtak, 11 decembar 2014 23:22
srpska sarma, a može i pasulj@ Opa Đurđo! (Naravno, Šojić!) Počeli su LIČNI napadi! kraj!
I "Last but not least" nisam čitao „Zarobljenici panterovog klanca“, Vahtanga Ananjana, očigledno Jermenina, preferiram Gajtu Gazdanova, Osetina!? Čovek bio na strani "belih", decenijama taksirao po Parizu, a i šire, usput i piskarao DOBRE STVARI!? Šta ćete, u njegovo vreme nije bilo interneta, ni komentatora "ugodnih", a i mušterije po taksijima su ga "pelcovale" protiv OVAKVIH oponenata!? Nego, čini mi se da je Drug "Reddy" ostao DOSLEDAN SEBI!? Nego, da se nekim slučajem sad nekako pojavi rahmetli Zuko DŽumhur, mislim da bi MORAO da MENjA aktere njegove besmrtne karikature: Marks piše "Kapital", a iznad njegovog radnog stola visi STALjINOVA slika!? Sad bi mesto Staljinove stajala "Reddy"-jeva slika!? Da otpišemo "boraniju" kao moja malenkost ili g-din "seljak bezemljaš", ali ni Đorđe Vukadinović nije lepo prošao, pa čak i Putinu "bride obrazi" od "Reddy"-jevih "ćuški"!? Prema tome NEPOZNATI GOREIMENTOVANI oponentu, imate mnogo "boljih" PRIMERAKA (npr. "Reddy") za "analize" Vaše "pedijatrese"!?
Preporuke:
12
8
79 četvrtak, 11 decembar 2014 23:33
srpska sarma, a može i pasulj@ Byakuya-sama @četvrtak, 11 decembar 2014 08:30 Seljak Bezemljaš
Nije moje da se mešam u tuđe polemike, ali GREŠITE! Recimo Vaše: "1829.? Ne beše neki ustanak na Peloponezu prvo, organozovan i finansiran od strane Rusije, Britanije... Pa kad nisu uspeli da stvore 'realnost na terenu', onda krenuše otvoreno na Tursku, svi zajedno. Rezultat je bio Grčka (Peloponez, Atika) nezavisna(a bankrot:)), Rusiji stvaranje njenoh satelita na Crnom moru, Britaniji Krit, Francuskoj dobar deo severne Afrike." Prvo, Rusija je u KOPNENOM ratu sa Turskom došla do Jedrena na zapadu i Trapezunta na istoku, ali se POTOM POVUKLA iz Bugarske, Vlaške i Moldavije, pri čemu je Bugarska ostala pod NEPOSREDNOM Portinom upravom, a Moldavija i Vlaška su i dalje bile pod vrhovnim turskim suverenitetom, jedino što je Rusija postala njihov pokrovitelj, kao i pokrovitelj AUTONOMNE Srbije (1-vi i 2-gi Hatišerif 1830 i 1833). Drugo, Britanija je dobila JONSKA OSTRVA (Krf i ostala), a ne Krit, koji je ostao Turskoj. Dok je Francuska NAPALA Alžir, kao zemlju pod turskim sizerenstvom!?
Preporuke:
9
8
80 četvrtak, 11 decembar 2014 23:41
@srpska sarma
da Vi niste "malkice" RASISTA!?"


A što „malkice“?
Preporuke:
12
1
81 četvrtak, 11 decembar 2014 23:47
srpska sarma, a može i pasulj@ Byakuya-sama @četvrtak, 11 decembar 2014 08:30 Seljak Bezemljaš, nastavak i kraj
Sva ta dostignuća Rusije bila su u potpunosti PREKRIŽENA Krimskim ratom 1853-56 kad se CELA ONDANjA "EU" (uključujući i tad mlađanog kajzera Franju Josipa, kome ruski car Nikolaj 1-vi, neku godinu PRE TOGA SPASE PRESTO slomivši mađarski ustanak 1848-49) pridružila Turskoj protiv Rusije!? Očigledno je da i ovaj ZASAD "teorijski" dogovor (tačnije "pismo o namerama") Rusije i Turske dovodi do KONSTERNACIJE modernu EU, tako da samo "slep kod očiju" može da prenebregne njegov EVIDENTAN GEOSTRATEŠKI ZNAČAJ!? Naravno, u njemu ima KRUPNIH PUKOTINA (npr. RAZLIČITI stavovi Erdogana i Putina oko Sirije), ali fakat je da dok Imperija EVENTUALNO STOPIRA i ovaj ruski plan, u međuvremenu će Rusija U POTPUNOSTI ZAVRŠITI GASOVODE i NAFTOVODE ka Kini, čime će ne samo svoj gas i naftu usmeravati prema Dalekom Istoku, već i gas i naftu bivših sovjetskih srednjoazijskih republika!? Prema tome, od "Nabuka", TAP-a i inih GASNIH snova Imperijinih NEMA NIŠTA, a KINESKA GLAD za ENERGIJOM DIĆI će CENE GASA DO NEBA!
Preporuke:
15
7
82 četvrtak, 11 decembar 2014 23:52
TOPOLj
@Reddy...Jedina država na ovome svijetu(ovo dobro zapamti što ću napisati)koja može bez problema odbiti bilo čiji nuklearni napad jeste Rusija.Više niko na ovome svijetu.Ni Amerikanci,nadobudni,nahvaljeni,i ko zna kakvi sve ne.Isključivo i samo Rusija.Kini svaka čast,ali ona je svijetlosnim godinama iza Rusije po pitanju naoružanja.Ti rusku politiku ne razumiješ.I ne samo ti.Mnogi je pogrešno tumače.Putina razumiješ još manje.Taj čovjek je nešto nadnaravno,kao i država koju je stvorio sa svojim najboljim saradnicima.Takozvane sankcije,Rusiji ne mogu ništa.Što ih više uvode,Rusi sve više vole Putina i sve više mrze Ameriku kao i Zapad.Putin je mogao narediti da ruska armija uništi Bugarsku do neprepoznatljivosti.Isto tako i Litvaniju,čija predsjednica Rusiju naziva terorističkom.Rusija može da uništi kompletnu EU za oko 90-120s.Bez ikakvih posljedica po Rusiju.Ovo vrijedi i za S.A.D.Već su im pokazali u Crnom moru neke trikove.Može Rusija bez tih američkih lizi.....Svijet bez Rusije ne može.
Preporuke:
25
5
83 petak, 12 decembar 2014 00:14
srpska sarma, a može i pasulj
Pošto vidim da su ovde UDRUŽILI antiputinisti I DESNI, a Boga mi I LEVI, a ne "nedostaje" NI "neobaveštenih" (Slavomire, gde si!?), red bi bio da ih po STAROM, ali DOBROM PRINCIPU da "slika govori više od hiljadu reči" RAZUVERIM!? U tom smislu, mada nije direktno vezana sa konkretnom temom, ali jeste sa Putinovom ŠIROKOM STRATEGIJOM, preporučujem da pogledate na sajtu Ruskog proleća tekst "«Mosiйčuk, trepeщi» — čečenskiй dobrovolьčeskiй specnaz pribыl v DNR (video+foto)" (link: http://rusvesna.su/news/1418255711), gde se govori o dospeću ČEČENSKIH DOBROVOLjACA u Donjecku Narodnu Republiku, radi njene ODBRANE!? Inače u naslovu predmetnog teksta apostrofiran je Ljaškov "vojskovođa" Mosijčuk, koji je OLAKO pretio čečenskom predsedniku Ramazanu Kadirovu!? Čečeni su stigli, pa ih GLEDAJTE na čak 10 (deset) slika!? Šta kažete!? Baš ko što nekad govoraše Danilo Petrović, knjaz SRPSKE Crne Gore i Brda: "Ne znam reći, ali znam SJEĆI!" Jel tako Druže "Reddy"!?
Preporuke:
12
9
84 petak, 12 decembar 2014 00:28
Rđosav
TOPOLj:
@Reddy...Jedina država na ovome svijetu(ovo dobro zapamti što ću napisati)koja može bez problema odbiti bilo čiji nuklearni napad jeste Rusija.Više niko na ovome svijetu.Ni Amerikanci,nadobudni,nahvaljeni,i ko zna kakvi sve ne.Isključivo i samo Rusija.
- ovde si 100% u pravu (izvini što se mešam) - čak i u slučaju totalnog nuklearnog rata Rusija bi opstala. Pretrpela veliku štetu ali i opstala. Teritorija plus superiorne rakete.

- a Amerike više ne bi bilo na "političkoj karti sveta". Možda neki Teksas, Kalifornija i još nekoliko državica. Ali USA - više ne.

- znaju oni to. Zato samo laju.
Preporuke:
21
1
85 petak, 12 decembar 2014 00:51
TOPOLj
@Rđosav...Drago mi je što iima ljudi koji razumiju rusku vojnu moć.Ja sam komentar i napisao zbog činjenice da niko na ovome svijetu ne može predvidjeti ponašanje predsjednika Putina zahvaljajući vojnoj superiornosti Rusije u odnosu na sve ostale.Mi danas gledamo tzv.EU a sutra već možemo gledati zgarište iste.To je ono što ne razumije @Reddy.Isključivo plasira bajke o ekonomskoj veličini Zapada,samo to danas ne pije vode.Koliko nuklearnih bojevih glava toliko suverenosti.Šta vrijedi Njemačkoj njena ekonomija kad nema suverenitet.Nije vojna mega sila i zato ponizno sluša Ameriku.Imao je i Gadafi ekonomiju,i to ne bilo kakvu.Nažalost,nije imao dovoljno jaku vojsku da uzvrati nacistima.Svako dobro i sve najbolje!!
Preporuke:
26
4
86 petak, 12 decembar 2014 01:47
za "vecu vešticu", "sr jugoslaviju" i slične ložače
Hajde da prestanemo sa loženjem tipa "Rusiji niko ništa ne može", "sve su to Rusi znali i predvideli", "ima Rusija zlata da poploča ne znam ni ja šta" itd. Takve galamdžije obično prve podviju rep i prvi promene ćurak. Pogledajte samo današnje naprednjake, tako su i oni bili najveći Srbi i rusofili.
Preporuke:
12
13
87 petak, 12 decembar 2014 04:04
veca vestica
Za xxx

Opet imas nekih problema,verovatno sanjas ruse na TERAZIJAMA.Jedno obavestenje cu onako ofrlje da ti dam, kad si spomenuo ono oko zlata.Posle raspada SSSR-a cena jedne dijamanske narukvice u Cirihu je bila 80.000 SF,pa je odjednom "pala" na 15.000 SF.Pitas se kako je to moguce? pa objasnjenje je prosto,ljudi bliski vlasti u Rusiji su donosili nebrusene dijamante u NAJLON KESAMA.Preplavili su zapad,a o zlatu da ti ne govorim.O cemu se tu onda radi,obican svet samo moze o tome da sanja.
Preporuke:
6
7
88 petak, 12 decembar 2014 07:43
SR JUGOSLAVIJA
@ za "vecu vešticu", "sr jugoslaviju" i slične ložače

Budite uvereni da vam zapadna propaganda servira bajke o mogućnostima rušenja vlasti u Rusiji putem obojene revolucije. Ako kojim slučajem verujete u vojni poraz Rusije, onda ste posebno naivni. Samo toliko.
Preporuke:
19
5
89 petak, 12 decembar 2014 08:58
važna napomena
Takođe, kao što je rečeno, ni ruska politika u i prema Srbiji nije bila uvek dovoljno jasna i profilisana. Tačnije, suviše je bilo različitih poruka, sa različitih nivoa – uz ključno potcenjivanje značaja „meke moći“ i oslanjanje na problematičnu logiku „nije važno šta srpska vlast priča, nije važno ni što idu ka EU, nije važno što se u javnosti i medijima vodi perfidna antiruska kampanja, samo da mi proteramo cevi, a posle će sve doći na svoje mesto“

Ovo je možda najbolji i najsažetiji opis manjkavosti ruskog nastupa u Srbiji. I još kad se na to nadoveže neiskrenost i glupost domaćih aktera dobijamo to što imamo, to jest, dobro da nije još i gore, što ne znači i da neće biti.
Preporuke:
10
3
90 petak, 12 decembar 2014 09:43
licermeri bez kraja
Ali ovo je ipak najsmešniji deo.
Zato su se odmah uzmuvali i razleteli, a brojni emisari pohitali u Ankaru da – bez ikakvog zazora ili blama – poruče kako Turska, koju inače decenijama ponižavaju i drže kao političkog pariju u statusu „kandidata za kandidata“ odjednom „ima jasnu evropsku perspektivu“ i kako se na nju „ozbiljno računa u zajednici evropskih naroda“.
Preporuke:
8
2
91 petak, 12 decembar 2014 10:42
Seljak Bezemljaš
srpska sarma, a može i pasulj@ Byakuya-sama @četvrtak, 11 decembar 2014 08:30 Seljak Bezemljaš, nastavak i kraj
"Sva ta dostignuća Rusije bila su u potpunosti PREKRIŽENA Krimskim ratom 1853-56"

Suštinski Krimski rat je počeo iz geostrateških razloga.Da se Rusija svede na teritoriju pre Petra Velikog i zbriše sa karte.
Formalni povod za rat je ruska zaštita pravoslavlja u Svetoj zemlji i na Balkanu.
Tako da ovo vaše "PREKRIŽITI" zvuči tačno.

Mada bih rekao da se ovde radi o vrlo čestoj i iz meni nejasnih razloga kod većine naroda uobičajenoj grešci da se UMESTO PRECRTATI PIŠE PRE KRIŽ ITI.
Ne zamerite prijatelju.

Inače sve je na svom mestu.
Kada je Evropa mirna a Rusija slaba mi stradamo.Kada Rusija ojača nama krene.
Da bude što nije bilo, može samo ako bi jačala saradnja Turske i Rusije.
Preporuke:
16
6
92 petak, 12 decembar 2014 11:58
bogme
Sudeći po broju minusa na prve komentare, botovi su na visini zadatka. Biće povišice ili bar bonusa za predstojeće praznike:)
Preporuke:
14
7
93 petak, 12 decembar 2014 12:27
goran
Odličan tekst. Ipak moram dodati, kako nema govora o kiksu ruske politike previdom Majdana. Majdan je realnost (zapadne) Ukrajine, ka što je Hrvatska bila realnost SFRJ. To, da je Ukrajina (i SFRJ) raspala nije nikakav previd ili zlo već neminovnost. Pogrešno je smatrati kako se Rusija mora iscrpljivati manevriranjem oko delova naroda koji svoje interese gledaju drugamo. Ako Jacenjuk hoće u Evropu - neka mu je; Rusiji nije nimalo potreban. Rusija neka odcepi jugoistočnu Ukrajinu i od nje napravi sebi prijateljsku državu, poput Belorusije.
Preporuke:
13
11
94 petak, 12 decembar 2014 13:19
Kijev nije "zapadna Ukrajina"
Gorane, slažem se da se ne treba iscrpljivati sa neprijateljskom populacijom Galicije i zapadne Ukrajine, ali to ne znači da je Majdan trebalo dopustiti, ili ne sprečiti ako je ikako bilo mogućnosti. Jer vam sa pučem u Kijevu nije otpao samo zapad nego i cela centralna Ukrajina sa Kijevom koji je kolevka ruske države, kao i veći deo Istoka. Tako da Vam, nažalost, nije dobar argument.
Preporuke:
4
11
95 petak, 12 decembar 2014 13:21
Petar Veliki
Rusija je već nekoliko puta bila u teškoj situaciji. Jedini put kad sunjeni neprijatelji sa zapada bili blizu njenog uništenja je uvođenje komunizma od starne zapade oligarhije. Proći će i ovo. Par godina biće teško ali kad se ova oluja prođe počeće igranka bez prestanka. Nadam se da će Rusija i sam Putin ovaj pritisak izdržati. Čak šta više verujem u to. Još uvek postoji mogućnost da Rusija Nemačkoj, i njenim satelitima uvede ozbiljnije sankcije kao odgovor na ovaj defakto ekonomski rat. Rusija je tu u prednosti jer se njen narod kroz istoriju suočavao se sa mnogo gorim stvarima dok razmaženi stanovnici zapada rušiće svoje vlastodržce čim osete pad životnog standarda. Za gore pomenutu analizu sve pohvale.
Preporuke:
12
9
96 petak, 12 decembar 2014 13:47
rt.com tamo sve objasnjavaju sjajni ameri i svi koji rade za russe i za rt
Srbi gledajte rt i tamo sve imate
o cemu se radi
ako imate tvs
Nemojte da pricate napamet i gluposti
Russi jako dobro znaju sta rade
i ucraina nije bila russija sada je rusija stavila pod kontrolu veliki deo crnog mora i sada neka otvaraju hotele tamo ...
ucraina je nista
a rat je
na severu
Pricaju srbi mi u svedskoj mi na baltiku i bla bla
i sve lepo
kako lepo tamo russija prelece nuklearnim bombarderima do nemacke i kaliningrada i rat je
a nato ...to je glupost sveta
i ovde je nejasno koju svest imaju nemci
kada danas strajjuje italija i sta mi to sa fijatom radimo kada italija strajkuje danas a za par dana bruxell sta mi to ko smo mi
pa olos vodi srbiju
skroz je upropastio
sa idiotismom
pozdrav a asija se nemoze nacuditi idiotima i olosu srbima , pozdrav i pozdrav za cuvenog mr seselja i sjajan gaf i tip ....xinnien kuaile 2015 bozic svima i hristos se rodi
Preporuke:
13
7
97 petak, 12 decembar 2014 15:16
P
Žao mi je što na izvestan način zloupotrebljavam prostor za komentare povodom ovog članka g. Vukadinovića, ali bio bih mu zahvalan ako bi se osvrnuo i komentarisao tvrdnju Vilijama Engdala, da su dva ministra vlade Srbije /unutrašnjih poslova i pravde/ vodili pregovore sa Majklom Kirbijem o dolasku američkih zvaničnika koji su nadležni za "suzbijanje" prometa droga. Po tvrdnji Engdala ne radi se o potpisivanju dogovora sa DEA nego sa CIA, koja je glavni distributer, korisnik i upravljač od novca dobivenog prodajom droge.
Preporuke:
19
0
98 petak, 12 decembar 2014 15:47
ak
@ Seljak bezemljas

Na onaj vas prvi komentar da kazem,da nisu "nasi" slicno pripojili sever Kosmeta kao sto je Hruscov pripojio Ukrajini Krim,nasi su pripojili celi Kosmet
siptarima 1945.e jer prethodno nikada nije postojao Kosmet kao bilo kakva administrativna jedinica u kraljevini Jugoslaviji.Tada su postojali najvise okruzi kao oblik teritorijalne organizacije drzave.Kako vi(i ne samo vi)iznosite ispada da je samo sever Kosmeta bio srpski a ostatak je oduvek i prirodno bio siptarski.Da samo podsetim u tzv.sever Kosmeta pre 1961.e su spadali samo Leposavic,Lesak i Zubin Potok,ali vi necete naci razliku kada odete tamo u ambijentu u odnosu na "siptarski" Zvecan',K.Mitrovicu,Vucitrn,Gracanicu,Kosovsku Kamenicu i Strpce.
Preporuke:
6
0
99 petak, 12 decembar 2014 15:51
G.S.
Ako se još uvek ne zna(?) šta je Turska odlučila,bar se zna šta je izjavio njen zvaničnik:

Glava MIDa Turcii Movlud Čavušoglu zaяvil: "Mы rassmotrim i ocenim predloženie Vladimira Putina po novomu gazoprovodu čerez Turciю. No prioritetom dlя Turcii яvlяetsя proekt TANAP".
Preporuke:
2
0
100 petak, 12 decembar 2014 16:39
Poštovalac NSPM
Analiza je realna i ukazuje na dubinu sukoba između ne samo zapada i Rusije već zapada i istoka. Turska je pokazala da je ozbiljna zemlja i da vodi državotvornu politiku. Čega se to Turska nije uplašila a pretpostavila da će joj trebati i sutra? U ovim pitanjima leži odgovor na Turski postupak. Zašto je Putin povukao ovakav potez i koliko je blokirao NATO na evroazijskoj poziciji. Kakvu će sankciju EU tek da izvuče iz nekonstruktivne ekonomske pilotike i sankcija prema Rusiji je posledica koju će tek da u budućnosti obračunavaju. Jedno je sigurno Rusija je ustala i njeno vreme tek dolazi na duži vremenski rok ona je u stanju da opstane a da li takvu vitalnost ima i zapad a za nas pre svega EU je pitanje. Mislim da će proleme osetiti prvo najsiromašnije zemlje EU i one koje teže ekonomskom rastu zato što se Nemačka i ostale razvijene ekonomije neće odreći svog kolača biće opterećene SAD zahtevima. Živela Srbija.
Preporuke:
7
0
101 petak, 12 decembar 2014 17:04
Peter RV
Ne slazem se sa ovim Vukadinovicevim dramaticnim, 'ruskim biti ili ne biti na Balkanu'.
Rusi znaju da srpskom narodu (a to i nas narod zna) nema spasa bez njih- tako, da kad god se odluce da predju u stvarnu ofanzivu na Balkanu, imace u nama saveznike.
Zasad, vazno je samo da Rusija ojaca.
To sto mi nemamo strpljenja, nije krivica Rusa.
Oni nam nijesu organizovali peti Oktobar!
Preporuke:
17
8
102 petak, 12 decembar 2014 17:11
@ Rđosav, Četvrtak, 22:08
„...a šta gube? Podle i pokvarene balkanske jednoverne i jednorodne narode Bugare i Srbe koje su stotinu puta oslobađali od tih Turaka, pa Nemaca... - a sad Bugari i Srbi (sa svojom istaknutom podvrstom: Crnogorcima!)...“

„Sjajni su momci ovi Srbi, oni umeju da brane svoju zemlju. Tek u Srbiji 1914. shvatio sam da je ljubav prema slobodi malih naroda jača sila od nasilja velikih i moćnih. Tek u Srbiji sam shvatio da neumitna sila-volja savlađuje sve, a da je slabost sile u tome što veruje u silu.“(Egon Ervin Kiš, austrougarski vojnik i pisac)

Taj slobodarski, istinoljubiv, pravdoljubiv, autentično demokratski, hrabar i iznad svega državotvoran narod ubraja, nažalost, među svoje pripadnike i znatan broj bednika i prezrenja dostojnih spodoba, srbomrzitelja i pljuvača po sopstvenoj braći, koji se usuđuju da srpski narod nazovu podlim i pokvarenim.
Preporuke:
14
4
103 petak, 12 decembar 2014 17:46
Ginter Zibert
@Reddy
Čitajući vaše komentare,čovek uvek može da dozna, kakav se alkohol troši kod manjih i većih igrača na političkoj sceni.Sad spomenuste "tursku vodku",pa dajte, kažite ko pije bolje piće Erdogan ili Francetić? Za Dražinu prepečenicu vas neću pitati ,jer ste rekli da je ista kao i Francetićeva...
Preporuke:
5
4
104 petak, 12 decembar 2014 18:29
Reddy
Ginter Zibert

Erdogan ne pije već iz poznatih razloga a "turska vodka" je za mene nepoznat destilat. Možda ste vi upućeniji, pa, izvol'te!
Preporuke:
3
5
105 petak, 12 decembar 2014 18:33
Reddy
@@Rđosav

Kosovo, moje drago ogledalo istinoljubivosti, slobodarstva, hrabrosti i junačnosti........
Gde stati a da vam ne pripadne muka?
Preporuke:
4
7
106 petak, 12 decembar 2014 18:46
teletabis
Pažljivo sam čitao i tekst i komentare i moram da primetim nešto zajedničko u svemu ovome:

1. Članak je korektan sa stanovišta Srbina. Mi se ubismo analizirajući da li je tamo neko protiv nekoga poveo ili nije ili šta već. Postoji jedna vrlo jednostavna stvar: ja imam robu i nudim je onome ko hoće da je kupi. Za mene ugovor o gradnji gasovoda sa Turkom je stvar dve suverene zemlje a njvažnija stvar vezana za njega se prećutkuje: plaćanje u valutama zemalja potpisnicaplaćanje u valutama zemalja potpisnica.

2. Gde je Srbija u celoj stvari? Nigde je najtačniji odgovor. Mi i kada komentarišemo ne vidimo dalje od EU, to je naš ceo Svet. Postoje još mnoge zemlje, još mnogi kontinenti, ko mi ne veruje neka pogleda globus. Mi imamo pogled na Svet isti onoliki koji ima i konj kome su stavljeni đozluci.

Krajnje je vreme rasteretiti svoj mozak od svakodnevice, koja je tako sumorna, i pokušati da shvatimo svoje mesto u svemu i kako da se izvučemo.

Zapamtite nije Svet EU.
Preporuke:
9
1
107 petak, 12 decembar 2014 18:47
Ginter Zibert
@Reddy
Zar vi ne rekoste:"kad nema Južnog toka, dobra je i turska vodka".Dakle,
očigledno ste kompetentni za to pitanje.Dajte, molim vas,Erdogan ne pije!?!?Pa vi očigledno smatrate da je on idealista kao vi...ili bi želeli da se stekne takav utisak...
Preporuke:
7
4
108 petak, 12 decembar 2014 18:50
Beli Orao
80:30 za ćirilicu.
Preporuke:
12
4
109 petak, 12 decembar 2014 19:01
Seljak Bezemljaš
AK
U pravu ste. Bio sam neprecizan.Sever su dodali naknadno.
Katastarski, sa severa Kosova izlazi se do Pančićevog vrha. Sa tog vrha Kopaonika vidi se cela Srbija.
Iza odluke, stajali su po mom ličnom mišljenju strateški razlozi.

Nije opravdanje za moju nepreciznost, ali više puta sam pisao o strategiji razbijanja srpskog etničkog prostora.
Preporuke:
8
4
110 petak, 12 decembar 2014 19:17
srpska sarma, a može i pasulj @Reddy @Ginter Zibert
Komentar: "Erdogan ne pije već iz poznatih razloga a "turska vodka" je za mene nepoznat destilat. Možda ste vi upućeniji, pa, izvol'te!" Druže "Reddy", odnos Turaka i alkohola NIJE jednoznačan. Jugoistočni deo Turske oko Adane, prema granici sa Sirijom je poznati VINOGRADARSKI kraj, a Turci PROIZVODE nekoliko IZVRSNIH VINA, od kojih sam neka degustirao, kad sam poslom tamo bio u martu. Takođe sam video kad poznati turski prof. Ismail Cakmak (Sabanci Univercity, Istanbul) nazdravlja i ISPIJA ČAŠU VINA!? Pored toga i drugi Turci prisutni na tom skupu ISPIJALI su VINO, umereno i otmeno, ali DO DNA! Dalje, osnivač moderne Turske Mustafa Kemal Ataturk je bio POZNATI PIJANICA, pa se ciroza jetre uzima kao jedan od uzroka njegove prerane smrti!? Više turskih sultana imalo je nadimke "PIJANICA", a 2009 na jednom međunarodnom skupu u Beogradu, brojni prisutni Turci su se INTERESOVALI, ali i KONZUMIRALI NAŠU ŠLjIVOVICU!? Pored toga, PRAVOSLAVNI Turci-Gagauzi iz Moldavije, NARAVNO KORISTE VINO!?
Preporuke:
6
6
111 petak, 12 decembar 2014 19:40
Bob
Naravno, cela ujdurma sa turcima je iznuđen potez. Tako je to, kad Rusi niste na vreme mislili na Balkan. Šta je tu je. Ako vas turci ne z..., što je vrlo verovatno. A kad se dosetite šta ste i ko ste, možda bude kasno? Evo, recimo, vašu voljenu Bulgariju nećete vratiti ni za 50 godina. Od Rusa, jedini veći idioti za geopolitiku su Nemci.
Preporuke:
7
8
112 petak, 12 decembar 2014 19:43
Byakuya-sama
@Rđa


To državotvornost su nam priznavali i najžešći germani, od kojih je jedan valjda tvoj(eh da jedan od njih je i radničko-socijal, ali je nacio, pa tog neću da pominjem), mada vi ste, yu-komunisti pili vode austrijskog marksizma, glavni 'mislioci' Tito i Kardelj(možda još Đilas).

Tako da nas ne mešate sa veštačkim narodima i veštačkim državama, koje su nastale u austrijsko-ruskom projektu rasrbljivanja Balkana(razlog očigledan, da bi ga podelili).
Preporuke:
8
3
113 petak, 12 decembar 2014 23:06
@Reddy @@Rđosav
“Kosovo, moje drago ogledalo istinoljubivosti, slobodarstva, hrabrosti i junačnosti........
Gde stati a da vam ne pripadne muka?“

Prizemne i priglupe osobe, bukvalisti koji traže da sve bude neposredno vidljivo, napisano i nacrtano jer su im nedostupni simbolika i skrivena značenja raznih pojava, tumače svet na svoj prizeman način. Za te osobe recimo ne postoji „duh zakona“ jer ga one ne vide zapisanog na određenoj strani određenog zakona. Prelistale su ceo zakon ali opis „duha zakona“ nisu pronašle. Takav opis zaista ne postoji ali, eto, „duh zakona“ ipak postoji.
Za te osobe ne postoji ni „moralna pobeda“. Pročitale su sve što se može pročitati o boju na Kosovu ali nisu naišle na opis povorke kneza Lazara kako posle boja na Kosovu ispod slavoluka ulazi u Kruševac. Takav opis zaista ne postoji ali, eto, moralna pobeda kneza Lazara i srpske vojske zaista postoje.

Ukoliko se na glupost ovih osoba nadoveže i patološka mržnja, onda je svaki pokušaj objašnjenja bespredmetan.
Preporuke:
9
4
114 subota, 13 decembar 2014 01:20
KKS
Tekst sam pročitao dva puta, što ne znači da sam ga shvatio. Nisam ga shvatio. Priznajem, ali nisam saglasan da je Rusija u takvom stanju kako je vidi uvaženi goispodin Vukadinović.Ovih dana vidim mnogi koriste Šekspira i Hamleta, ali ne onoga iz Mrduše donje. Šalim se, mlađe generacije verovatno ne znaju da je Atelje 212 u doba čuvene Mire Trailović imao predsatvu "Hamlet iz Mrduše donje". Da, da, to be or not to be, samo ne znam za koga je to pitanje sada - biti ili ne biti, da li za Imperiju ili Rusiju, da li za celi Zapad ili za celi Istok. Pre neki dan Rusija je pustila u rad najmoderniji odbrambeni cenar na svetu, koji je koštao nekoliko milijardi dolara.Iako sam optimista sa iskustvom, ne bih potecenio spremnost Rusije. U mnogo čemu je pretekla Imperiju. Sa stanovišta jedne od četiri teorije u Međunarodnim odnosima, Teorije igre (još su Teorija asocijacija,Teorija komunikacija i Teorija kibernetike), mislim da je Rusija u prednosti. Putin odlično vodi igru u koji spada i južni tok.
Preporuke:
7
6
115 subota, 13 decembar 2014 01:47
Putin je bio krenuo po pravilima
Ukrajina je ključ svega. I odluka Janukoviča je posledica želje Matuške da se odazove na vapaj svoje dece. A Srbi su najviše kukumavčili.Najgori su oni koji sanjaju da Šojgu opali "topolom" po Kaliforniji... Rusi,a pogotovo Ameri su "normalni tirani" za razliku od Nemaca. Daleko im lepa kuća. To je zlo koga se Srbi neće lako spasiti! Dok Rusija ne bude duvala za vrat Rumuniji i Bugarskoj,a bogami i Crnoj Gori,Srbi mogu samo da sanjaju kao u onoj pesmi o rjabini i dubu. Mogli su doduše Rusi zaobilazno preko Srbije da postignu efekat kao i EU primanjem BG i ROM pre redosleda. No istorija uči Ruse da su Srbi još od pre 1389. labilni.Više vredi Rusima Krim od celog Balkana.Ja se plašim da će oni i sa Turcima proći kao i sa Montenegrinima. Iako daleko ozbiljniji od Srba,Turci su isto podvojen narod po mnogim osnovama.Rusima je glavni cilj da eliminišu ukrajinske "ustaše" pod uticajem USA iz tranzitne zone.Pristaće rado da EU uradi gasovod Jadranskim morem od Trsta,preko Grčke do Turske.
Preporuke:
5
2
116 subota, 13 decembar 2014 01:56
"Panter"
"Takođe, kao što je rečeno, ni ruska politika u i prema Srbiji nije bila uvek dovoljno jasna i profilisana."

Suštinsko pitanje je sledeće.
Imajući u vidu prevrat 5. oktobra, njegove aktere (vidljive i manje vidljive) i njegove ciljeve (deklarisane i nedeklarisane) - da li bi jasnije profilisanje ruske politike prema Srbiji moglo da promeni tok događaja?
Ili je uklanjanje Slobodana Miloševića predstavljalo stavljanje tačke na jednu epohu i utvrđivanje gvozdenih pravila igre za period koji je usledio.A u toj igri i u tim pravilima nije bilo mesta za Ruse i Rusiju. Naprotiv. Izborne smene vodećih političara, programa, partija... nisu više imale nikakvog značaja baš kao što u prethodnoj epohi nije imalo značaja ko se nalazi na čelu Predsedništva - Draža,Živan Vasiljević, Gračanin... Ukratko, nikakvo profilisanje nije moglo promeniti pravila koje su sponzori postavili oktobra 2000.
Preporuke:
5
1
117 subota, 13 decembar 2014 04:10
Dingo
Na zalost, po mom misljenju, a iz ugla razocaranog i ogorcenog rusofila, tekst je pun nepotrebnih eufemizama i dilema kojima nema mesta.
Rusiji a i Americi sve je kristalno jasno, naizgled konfliktne situacije su paravan koji treba da prikrije dogovor o ostroj podeli interesnih sfera a tekstu komentatora Dr koji sve objasnjava ne bih imao sta da dodam osim da se potpisem ispod njega.
Preporuke:
3
1
118 subota, 13 decembar 2014 08:25
Srbin obični
Članak Đorđa Vukadinovića sasvim je dobro mjesto da se naprave razni rezimei, manje ili više važni, tačni ili netačni. Naprimjer ova zbivanja oko Rusije dobar su lakmus papir Srbima da ocjene svoje buduće odnose vis-a-vis Zapada. Zašto? Dok god je Rusija bila slaba, a takva je bila pod Gorbijem i Jelcinom, bila je tolerisana na Zapadu kao arheološka ruševina. Istina zagađena brojnim nuklearnim glavama ali i sa hipotekom zemlje totalno nesposbne ta rat.

Putin je označio Rusiju koja se pridiže, koja polako staje na sopstvene noge. U fazi dok je servisirao ogromni inostrani dug i prodavao jeftine sirovine bilo mu je dozvoljeno da se uživi u ulogu "partnera". Čim je ojačao i počeo povlačiti samostalnije poteze suočio nse sa zapadnim sankcijama uvježbanim nalj primjeru Jugoslavije.

Srbija je dana, prividno, negdje u+na kraju "prtedputinovske faze". Ako se uspravi imalo sleduje joj kaštgovanje kao i Rusiji. Ukratko tamo nemamo prijatelja.
Preporuke:
5
1
119 subota, 13 decembar 2014 09:39
Rđosav, petak, 23:21
1.
- Nemam pojma šta je po narodnosti taj Kiš, a nije ni važno. Naveo sam njega zato što je citat kratak a mogao sam navesti desetine stranaca – vojskovođa, političara, književnika, prosečnih ljudi koji su sa divljenjem i poštovanjem pisali o srpskom narodu.
- Genetski kod jednog naroda je nepromenljiv baš kao i karakterni sklop jednog pojedinca. Ali kao što pojedinac - častan i visoko etičan može u nekoj životnoj situaciji da se ogreši o moralna pravila, tako i jedan narod - slobodarski i ponosan može u određenom trenutku svoje istorije da se ponaša suprotno svojoj prirodi. To je upravo slučaj sa srpskim narodom u poslednjih desetak godina. Zašto? Zato što je komunistička vlast skoro pola veka radila na tome da slomije duh i ponos srpskog naroda i da od njega napravi bezobličnu masu bez istorijskog identiteta i uporišta kako bi ga izjednačila sa neistorijskim narodima ostalih jugo republika.
Preporuke:
7
3
120 subota, 13 decembar 2014 09:41
Rđosav, petak, 23:21
2.

- Pošto 40 godina Srbi nisu smeli da pevaju o Vojvodi Sinđeliću (jer su im to branili srpski komunisti u koje i ti spadaš), ne treba se čuditi što sada rado slušaju Olivera Dragojevića.

- Zabrana „Vojvode Sinđelića“ je samo jedan od sitnijih primera terora koji su komunisti 40 godina sprovodili nad duhom srpskog naroda. Da razrađujem tu temu nema svrhe jer si i ti bukvalista i počeo bi da pričaš priču o nekom seljaku iz tvog sela koji je jednom baš zapevao o Vojvodi Sinđeliću, ili o nekom drugom koji je, eto, slavio slavu, ili pak o nekom koji je pričao (u četiri zida) o zverstvima Hrvata iz 42. domobranskog puka 1914. u Mačvi.
Preporuke:
7
4
121 subota, 13 decembar 2014 12:08
Jasna
Srbija danas.
Samo gledaju da se docepaju nekog polozaja kako bi mogli nesto da maznu,ucare na ustrb drustva i drzave.Ostali cute ,trpe srecni dok im nesto kaplje.Takvima dati da gazduju je ravno katastrofi.Nema tu samosvesti ni trunke.Nije ni cudo u Kikindi stalno za najboljeg gazdu (neke pekare ili cega vec ne secam se tacno)radnici proglasavaju jednog gazdu Nemca.
Dok Srbin samo sebe glede ,a drugome bi da odere kozu s ledja,ako moze,a moze .
Preporuke:
8
0
122 subota, 13 decembar 2014 15:52
NSPM Web
Poštovani komentatori,

molimo Vas da se držite teme teksta jer u protivnom Vaši komentari neće biti objavljeni.
Preporuke:
8
3
123 subota, 13 decembar 2014 17:30
srpska sarma, a može i pasulj@ srpska sarma, a može i pasulj@ Byakuya-sama @četvrtak, 11 decembar 2014 08:30 Seljak Bezemljaš, nastavak i kraj
Pošto vidim da su se DOBRONAMERNI, a međusobno suprostavljeni komentatori ZAPLELI u "klasično srpska" levo-desna PREPUCAVANjA, red bi bio da PONOVIM jedan moj prethodni post: "... Očigledno je da i ovaj ZASAD "teorijski" dogovor (tačnije "pismo o namerama") Rusije i Turske dovodi do KONSTERNACIJE modernu EU, tako da samo "slep kod očiju" može da prenebregne njegov EVIDENTAN GEOSTRATEŠKI ZNAČAJ!? Naravno, u njemu ima KRUPNIH PUKOTINA (npr. RAZLIČITI stavovi Erdogana i Putina oko Sirije), ali fakat je da dok Imperija EVENTUALNO STOPIRA i ovaj ruski plan, u međuvremenu će Rusija U POTPUNOSTI ZAVRŠITI GASOVODE i NAFTOVODE ka Kini, čime će ne samo svoj gas i naftu usmeravati prema Dalekom Istoku, već i gas i naftu bivših sovjetskih srednjoazijskih republika..." Tj. MOŽDA Putin vuče IZNUĐENE POTEZE, kako tačno primeti g-din Vukadinović, ali I Zapadu "CURI VREME", a otvara se SVE VIŠE "BREŠA" u "jedinstvenom" Zapadnom "frontu" protiv Rusije!? Uostalom, vidite PRETNjU onog Luksemburžanina Grcima!?
Preporuke:
8
9
124 nedelja, 14 decembar 2014 14:02
@srpska sarma
Dokoni - pa pretaču gasove. Može im se. A nama ništa. Mada smo se ponadali. Jer sirotom je od koristi i muva u ...u... gasovod da uleti, a kamo li
Preporuke:
8
5
125 nedelja, 14 decembar 2014 15:48
srpska sarma, a može i pasulj@ srpska sarma
Nisu Rusi dokoni, već su DOKONI SNS BOTOVI, kojima pripadate i Vi! No, fala Dragom i Višnjem Bogu, biće DOSTA POSLA za SVE u Srbiji po uspostavi PATRIOTSKE VLASTI, pa i za Vas, SNS-DOKONjAKE, mada ne onakvog VIRTUELNOG "posla" kakvog Vam daje AV-AV!? Već, PRAVOG POSLA, da se opljune u šake!
Preporuke:
5
8
126 nedelja, 14 decembar 2014 18:01
@srpska sarma
Vaši komentari su brza, plitka rečica (Uvac?), u koju se izlio toxic waste sa zapadnih deponija kulture, pa zato nema pastrmke...

PRAVOG POSLA, da se opljune u šake!"

Tako vi zamišljate posao.
... A jel'te, šta su vam to botovi, da li je to nešto iz genetike? Ili mitologije?
Preporuke:
9
5
127 nedelja, 14 decembar 2014 22:53
Perspectiva za SRBE-Republika Srpska fer savez sa Madjarima
Za Srbiju I Srpsku I jadan Srpski narod na Balkanu koji se nalazi u kanjama djavolola koji ne prjestaje da unisti sve sto je narodno I izvorno. Madjarska je vjekovima bila poizavaan I od strane velikih u okruzenju isto kao I Srbija gledali su na Madjarsku samo ako su imali dvostruku korist. Srbija moze da gradi prijateljstvo sa Madjarskom doduse madjari su nam bilizi I bolji od Sipara I Ustasa 100 puta. Srbija dobre odnose sa Madarskom ,Italijom ,Rumunijom ,Grckom,Slovaskom ,Ceskom naravno Njemce imati na koncu ni neprijatelji ni prijatelji kao sto oni gledaju nas. Cekati perspektivu geopoliticke promene I onda uraditi ono sto valja za Srbe , Srbiji I Srpsku podela u Srpskom narodu vise nesmje biti cetnici ,partizani itd sada smo svi Srbi kao u vrijeme Hajduka.
Preporuke:
3
1
128 utorak, 16 decembar 2014 04:07
gordana
Rusko ne biti na Balkanu znaci srpsko ne biti na Balkanu.Vidim da se radujete sporazumu Rusije i Turske koji bi mogao da znaci da nas je Rusija ustupila Turskoj, mada potpuno opravdano s ruske strane.Ovi nesrecnici iz SNS-a ce nas potpuno i konacno obrisati odavde.Moze biti da su zato i dovedeni na vlast a moz biti i da misle da su neki igraci pa ce oni da balansiraju i izvuku nekakvu korist za Srbiju.Vucic i voli da se izdaje za pijavicu koja ume da cucne malo zapad malo Rusiju, a sve za dobro naroda i drzave.Valjda mu ankete koje rade kazu,oce narod pare i dobar zivot, za pare moze savez i sa onima sto probase dvaput da nas skroz istrebe.
Preporuke:
2
0
129 sreda, 17 decembar 2014 22:36
Micko
Dobar članak iako je Rusija danas blizu 'socioekonomskog kolapsa' kao 1991. I tada je cena nafte smanjena veštački a Jelcin nije imao izbora jer je privreda kolabirala. Danas se Rusija približava tom scenariju i Putin nema leka da se suprotstavi.

60% je pala vrednost rublje u pola godine. Znači da su krediti postali nemoguće skupi, standard se prepolovio a devizne rezerve su stanjene. Zapad u izveštajima predviđa da Rusija može da se održi 2-3 godine pre nego što ekonomski kolabira.

Nafta je pala 50% a cilj je da ide do 20 dolara. Ako se to desi ništa neće zaustaviti rasulo u Rusiji jer nema prihode kao zamenu za izvoz energenata.

Lukavi latini ništa ne prepuštaju slučaju pa istovremeno uz rublju vrše napad na tursku liru. Ima da se vidi dokle je Turska spremna da trpi pad vrednosti koji predti da uništi ekonomiju i standard. Od pada standarda do smenjivanja Erdovana kao 'islamista' mali je korak.

Pred Rusijom su teški dani, a pred Srbijom?
Preporuke:
0
0
130 ponedeljak, 22 decembar 2014 16:21
Duško Milošević
Odličan tekst, naravno, kao i uvek. Malo mi je nejasna ova "izjednačenost" u glasanju "za" i "protiv"! Kanda imamo neke "goste"!?
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner